دوشنبه ۵ آذر
حلقه های گیسو شعری از امیر وحدتی یگانه
از دفتر یگانه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ ۰۷:۰۸ شماره ثبت ۱۲۳۷۷۳
بازدید : ۱۴۴ | نظرات : ۱۸
|
دفاتر شعر امیر وحدتی یگانه
آخرین اشعار ناب امیر وحدتی یگانه
|
حلقه های گیسو
صنما ز پشت پرده بدر آ دمی خدا را
به جمال جانفزایت بنواز چشم ما را
سحر آمدم که سر را بنهم بر آستانت
چه شود تو را که دستی بکشی سر گدا را
ز حریم خوبرویان نتوان گذر نمودن
ز قضا من آن شکارم که بجان خرم بلا را
ز کنار بوستانت گذری زدم نهانی
که سحرگهی ببویم گل باغ با صفا را
اگرم نظر بیفتد به کمند تار مویت
نتوان رها نمودن نه دل و نه دست و پا را
به سه تار گیسوان گر گذر صبا بپیچد
بدهد چه پیچ و تابی که خجل کند صبا را
ز میان حلقه ها چون رخ آفتاب عیان شد
که ز دست داده دیدم چه نگین پر بها را
من اگر ز جام لعلت طلبم ز تشنه کامی
چه طلب تو را ز جانی که بلب رسیده ما را
همه شب در انتظارم که سحر ز ره بر آید
و نسیم خوش رساند ز تو بوی آشنا را
تو همان نگار مستی که "یگانه" ای در عالم
ندهم به عالمی چون تو نگار دلربا را
بُوَد این غزل به سبک "علی ای همای رحمت"
بفرست آفرین ها بجمال شهریارا
#امیر_وحدتی_یگانه
|
نقدها و نظرات
|
سلام و عرض ادب استاد استکی عزیز. سرافراز باشید. 🌷🌼🌼🌷 | |
|
درودها سرکار بانو عجم. حضور سبزتان را قدردانم. زنده باشید. 🌻🌻🌼🌻🌻 | |
|
درود و عرض ارادت جناب استاد مهدی پور. حضور سبزتان مایه مباهات است. سپاسگزارم. نیکروز و نیکو فرجام باشید. 🌼🌼💜💜🌼🌼 | |
|
درود بر شما جناب محمد نژاد. خوش آمدید. 🥀🥀🌱🥀🥀 | |
|
درودها جناب اکرمی. از حضورتان سپاس. 🌻🌻💚💚🌻🌻 | |
|
درود بر شما جناب کاظمی. فرجامتان نیکو. | |
|
درود و عرض ادب جناب انصاری عزیز. از بزرگواری تان سپاس. 🌻🌻💙💙🌻🌻 | |
|
سلام و عرض ادب جناب استاد انصاری ارجمند. حصور گرمتان را قدردانم. سربلند و نیکو فرجام باشید. 🌷🌷🌼🌼🌷🌷 | |
|
🥀💙🥀 🌷💚💚🌷 🌼💛💛💛🌼 🌺💜💜💜💜🌺 🌱💟💟💟💟💟🌱 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
استقبالی زیبا و شور انگیز
از غزل مرحوم استاد شهریار
روحش شاد