یـکـی بـا روزگـار خـویـش مـیسـاخـت ..
یکی برخویش و بخت خویش میتاخت
یـکـی آســوده خـاطــر ســود مـیبُــرد ..
یـکی کـوشیـد و جـنگـیـد آخـرش باخـت
یـکـی زیـسـت و ندانـسـت زیـسـتـن را !
یـکی دانـسـت و بر کـشفـش نـپـرداخـت
یـکـی سـازش نـکــرد و کُـرکُـری خـوانــد
یـکـی تـنـبـور و چـنـگ صـلـح بِـنْـواخـت
یـکــی رفــت و رســیــد راه درســت را :
یـکی خـود را بـه چـاه نـنگ بـیَـنـداخـت
یـکـی ؛ در وادیِ دوز و کـلـک نـیـســت ..
یـکـی بـا حـیلـه دارد سـاخـت و پـاخـت
یـکـی بـر چـهـره زد مـاسـک سـیـاسـت !
یـکـی مـیــلِ حـقـیـقــت را بـرافـراخــت
یـکـی بـر نـان شـب ، روزش سـیاهـسـت
یـکی بیدغـدغـه بـا روز و شـب ساخـت
یـکـی دیــد مــعـظـلات و دم نَــزَد زان :
یـکی خـنجـر به رویـش از غـلاف آخـت
جـهـانِ ســازگــر و نــاســازگــاریـسـت ..
یـکی را نـاز بـخـشیـد وان یـکی تـاخـت
سازوناساز
یزدان_ماماهانی
سـرایـش۹_۲_۱۴۰۲
_🎼🎸گیـــتار بـیتــــار🎸🎼_
درودبرشما
زیباوحکیمانه بود