بــی وفــایــی میکـــنی با ما،نمیگـــــویی چـرا؟
می کِــشی دل را به غـــــم،امّا نمیگـویی چرا؟
أنت أحلـــی حُب بأیـّــامی و ســنّینـــی،قمــــر
بی تو شب تاریک شد اینـــجا،نمیگـــویی چرا؟
زخم دل با نور صحبتــهای سیمین آشـــناست
میـــــروی بـــی صحبتـــی،گویـا نمیگویی چرا؟
مبهماتی چیده ایی چون حلقه زنجیری به هم
یا نمــــی آیــــی سُـــــراغم یا نمیگـــویی چرا؟
قدر ِ طنـّــازی سپــــــردم کُل ِ قلبــــي یا صَنــم
دل کـــــجا دارم دگـــــر،حاشا ،نمیگـــویی چرا؟
یـــا شبـــــی دیوانـــه ام یا روزهـــا را خانـه ام!
لــــحظـه هایم روز و شب ،آیـا نمیگـــویی چرا؟
سخت باور میکنی،هر لحظه میبینـی به مرگ
ترســــــم از نـــاباوری حتــــّا نمیگــــویی چـرا؟
شرح امشب کوته است ای نازنین،شاید امیـر
رفـته باشد پیـش از این،ما را نمیگـــویی چـرا؟
__________________________
مطلوبی(سخن سنج تبریزی)
مصرع سوم: اي ماه،تو زیباترین عشق درروزها وسالهای زندگیم هستی....