پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
آخرین اشعار ناب امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
|
________ از مجموعه غزلیات هیجان آبی _________
۩۞۩۩۞۩۩۞۩ دل تـنــها خطاست ۩۞۩۩۞۩۩۞۩
عـشــق در بـازار ِ ســرگــرمــــی چـنــان غلتـیـده است
کـــز تـظاهــر در وصـالـش بــوی خــوش گـنــدیــده است
بـا وفــایـــی مُـــــرد و در ختـم اش بـه جـز عاشق نبود
این یکی هم تـا کـه شـد تـنـها بـه خود پوسـیـده است
مـهــــربــانـی را بــه تـابــوتــی روان کــــردنــــد و رفــتــــ
چـلـه اش تـاریـخ شـــد،در تـیـــر ِ غـم خـوابـیـــده است
از جـوانـمــردی بـه جـز اسـمـش نمـیـبـیـنـی بــه خـواب
این یکی هم سست چون کابوس ِ شب پاشیده است
عـطــــر ِ عـفـت رفـته تـا دریـــای پـاکــــی ســــر کـشــد
راه را گـُـــم کــــرده خــــود را کـــوه عــریـــان دیـده است
طـبــل ِ گــســتـاخـی حـیــا را پـوسـت مـیـپیچد به خود
شــرم را چــــون دامـنـی کـوتـــاه تــر پـوشـــیـــده است
سـفـره هـا رنـگـیـن کـمــانـی خـالــی از بـاران شــدنــد
اشـــک در هـــر چــشــم ِ تمسـاحی دلی دزدیده است
کـــــو مـحـبـت تـا پـیـــامــی ســـــاده از بـــــودن دهـــد؟
تــیــــرگـــی احـســـاس را هــم پوششی پیچیده است
جـهــــل ِ تـن تـا خـانــه ی ِ هـمـســــایــه آرام آمــدسـت
ســوخـتـن بـا آتـش از هـــر چـــاره آســـــان دیـده است
مـدّعـــی در عـشـــق تـا پـیـــراهـنــی خـــونـیـن شـــود
یـاد ِ عــثـــمان کـــــرده بـا نـیــرنـگ هـا جان چیده است
شیــر ِ جـان غـمـگـیـن تر از غم در قفس با ناله هاست
شــایـد از چـاقـــوی ِ پـنـــهان در چـمــن تـرسـیده است!
عـشـق را گـــم کـرده ایـم افـسـوس،دل تـنــها خطاست
عـقــل امیــــری مـیـکـند بـا دل که ایـن سـنـجـیـده است
________________________________
امیـــرعلی مطلوبی(سخن سنج تبریزی)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.