سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
به جهتِ زیبایی و مردم مداری.
شعر زیبایی با وزن
مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن
چهار رکنی .
با قوافیِ
بیت اول . (غم) و( نم )
بیت دوم. (آدم)
بیت سوم .( خم)
بیت چهارم. ( دمادم)
بیت پنجم .( شبنم)
بیت ششم .( مرهم)
بیت هفتم.( از هَم )
بیت هشتم .( درهَم)
بیت نهم . ( تکرار بیت اول است و (غم)
و با ردیفِ ...( را نمی فهمی )
شاعر با تواضع در بیت هشتم خود را مثال زده و تلخص خود را نام برده ( بانوی واژه ها )
بیا بانو بکش دست ازسراین واژه ها وقتی
ادیبی ،عیب این اوزان درهم را نمی فهمی
شاعر دغدغه مند اشاراتی به مثل معروف ِ
سعدی در کتاب گلستان دارد .
( تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی )
شعر استاد ِواژه ها با بینشی درون مایه و با
رویکرد و نگاهی جدید که با جامعه امروز ما نیز سنخیت دارد .
شاعر درد مندانه در شعر خود خواسته
قلمت را (زمین بگذار )
قلمت را ( بشکن )
قلمت را( ، بسوزان )
اگر شاعری و ... رنج مردم را نمی فهمی .
که شاعر از مردم است و اَجین شده با درد و رنج و غم مردم .
در بیت پایانی سوزاندنِ دفتری توصیه شده که شعری برای همدردیه سایرین ندارد .
کلیه مطالب یاد شده بالا نظر شخصی بوده
و هر شاعری برداشت خود را از شعر دارد .
موید و منصور باشید ...