وزن ، فعـــــلات فاعـــلاتن ، فعـــلات فاعـــــلاتن
شــــده هر شــــبم تمـــنّا ، که دَمـــی کنـــی محبّت
مَه مهــــر تو نـــتابد ، که نشــســته ام به ظلــــمت
شـــده دل کــویــر خشــکی ، چمــــــنی نروید آنجا
چه کنــــم بــــیاید ابری ، بدهــــی به آن طــــراوت
دهنـــم که خشک گشته ، نشوم ز چشــــمه ها سیر
بِچِــــشم اگر لبـــانـــت ، ســـده ها کـــند کــــفایت
چه شود که خاک کفشت ، بزنم چو سرمه بر چشم
که غبـــــــار آن شــفایی ، بــدهـد به اشــک خـلوت
دل من ندیده مهـــمان ، به ســــرای شمع خاموش
سحرم شب است و بیجان ، شده مرده را شباهت
تو چـــرا دریــغ کردی ، ز گـــدایــت عطــــر رویَت
چه گــــناه کرده ام من ، بکـــشم چنین حـــــقارت
اگــــر از درت بـــرانـــی ، نـــروم نشیــــنم آنــــجا
دل من شنیــــده از گل ، که گرفته از تو شــــوکت
رمقـــی نمــــانـــده دیــــگر ، دم آخـــــرم که گویا
به مریض نســـخه ای ده ، ز نــــگاه و عطر رحمت
شده اشــــک همــــدمِ من ، غــــم و درد عالــــم من
خـــــبری ز تو نیـــــامد ، شده هر دمــم قــــیامــت
در کـــوی تو نشیــــنم ، بکــــنم من التــــــماســـت
گل روی خود گــــشایی ، بـــرهانــــی از اســـــارت
شعری بسیار زیبا و عالی بود
قلمتان نویسا
بمانید به مهر و بسرایید