تکلیفم چیست ؟
دراین دنیای پُر از دیوانه
دراین دنیای پُر از پروانه
که در یکروز،
هم زاده میشود و،
هم زندگی میکند و،
هم میمیرد
تو بگو تکلیفم چیست ،
دراین دنیای دیوانه ؟
دراین دنیایی که فرمانروای ناروای زمینی اش ،
مخوف ترین ایوانه
دراین دنیایی که ساخته و، شکنجه اش ،
پابندی ست ازظرفی ،
که درونش بتنی ساخته شده از سیمانه
دراین دنیایی که با حماقتش ساخته
عقایدِ مردم را ربوده چونکه او،
برعکس لُغُزهایش ، خیلی خیلی بی ایمانه
و واضح ترین خصوصیتش ،
نماندن برسرِ پیمانه
به خروار میگیرد و میدهد به خلق الله ،
نهایتاً یه پیمانه
داریم دیوانه میشویم ما هم از دستش
ساقی ! به من هم بده یک پیمانه
تازگیها چه صداهایی میشنوم
فکرمیکنم ز روی اِیوانه
یکی ازآن سیل جمعیت را شناختم
کِیوانه ، که بدستش یه لیوانه
فکرمیکنم درونِ لیوان ، آبه ،
میخواهد تا آتشِ گُرگرفته ی وجودش ،
جزقاله اش نکرده بنوشدش
آخه آتشین مزاج شده ،
زِ دستِ این دنیای دیوانه
بهمن بیدقی 1401/9/2
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود