پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر عارف افشاری (جاوید الف)
آخرین اشعار ناب عارف افشاری (جاوید الف)
|
وصیت میکنم کین قلب منرا
نهند اندر وجود عاشق رند فقیری
وصیت میکنم کان پول مانده
دهند اندر ره آزادگی های اسیری
وصیت میکنم هر کس که آید
نگرید بر مزارم چون خود آید
درین دم مردگان بسیار دیدم
ندیدم زنده ای کو خود برآید
دمی گویند دنیا امتحانست
ولیکن کس نگفت از بهر چه هان
دمی گویند کایت پیش چشمست
دمی گویندران پستوی پنهان
جهان داده بمن امشب مجالی
بقدر رویش شاخه ی خیالی
درین دم در دم اندر خود رمیدم
که جانی تازه نوشم از سفالی
گهی با ترکه و گه خواه رفتم
گهی در راه وگه بیراه رفتم
گهی باطعنه ی بدخواه رفتم
گهی با هور و گه با ماه رفتم
بدیدم درد و هر ظن و زیانی
سکوت و سختی وزخم زبانی
بسوی ظالمان صور فغانی
نشان اندر نشان اندر نشانی
کچون فردا برآید از بر هیچ
بدانم زندگی باشد به خوابی
درین دنیا خلایق در خیالند
ندیدند از پس وادی سرابی
|
|
نقدها و نظرات
|
بادرود مجدد خدمت شما
واما در پاسخ
مگراین نیست که تا خد اجازه ندهد برگی ب زمین نخواهدافتاد لابد او خودش خواسته که من در راه دین قدم برندارم
مورددوم اینکه دین هیچ چیزی بیشتر ازاخلاق برای هیچکس ندارد که آنرا هم میتوان تنها با عقل بدست آورد
مورد سوم اینکه هیچ چیز مقدسی در جهان ما وجود ندارد پیامبر امام کتب دینی وامثالهم تنها قابل احترام ونه مقدس آنها انسانی مانندبقیه وآن کتب کتابهایی مثل باقی کتابها هستند و اینکه چرا برای شما یا دیگران مقدس است بدلیل اینست که د ر طول زمانه حاکمان و دین فروشان این تقدس را بهآن پاشیده اند تا شما هیچ حرف مخالفی را مهم نپندارید
وامادرمورد قرآن من قرآن را کامل خوانده ام واتفاقا تضادهای زیادی را درآن یافتم اگر مایل بودید در همین صفحه بفرستم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما
خوب بود
ذهنتون موسیقیاییه واستعدادتون هم خوبه اگر قالبهای شعری رابهتر یاد بگیرید وشعرهای بیشتری مطالعه کنید قطعا کم کم راه خواهید افتاد ودرشعر کلاسیک موفق خواهید بود