جمعه ۲۵ آبان
پیمان سرخ شعری از سید علی جلالی
از دفتر به نام الله نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ۱۹:۵۶ شماره ثبت ۱۱۳۳۴۷
بازدید : ۱۲۲ | نظرات : ۰
|
آخرین اشعار ناب سید علی جلالی
|
اربعین آمد دلم تنگ شد بر کربلا
تنگ پاهای برهنه در مسیر نینوا
تنگ شد بر تاول پایم در راه عراق
ای امام عاشقان کی سرآید این فراق
مذهب و آیین من راه سرخ کربلاست
خانه و ماوای من خاک سرخ نینواست
گر دهم جان ای حسین برندارم از تو دست
در نگاه من شهادت از عسل شیرین تر است
نوجوانی شیعه ام یاد قاسم با من است
آرزوی آخرینم مثل او جان دادن است
بالحسین قاسم راه حسینی می شوم
بالحسین رهبر خود را سلیمانی شوم
می خورم سوگند به جانم ای فدای تو سرم
تا که هستم دور باشد دست دشمن از حرم
بسته ام پیمان سرخ از دل و جان با خدا
هرچه پیش آید ز تو من نمی گردم جدا
(گروه سرود بانوان)
راه زینب پیش گیرم چادر او بر سرم
زینبی دیگر شوم در سپاه رهبرم
بر یزیدان زمانه بانگ رسوایی منم
آن که بیند در ره حق جمله زیبایی منم
در مسیر زندگانی یاد زینب با من است
آرزوی آخرینم در رهش جان دادن است
بالحسین پیرو بانوی بی همتا شدم
بالحسین جان فدای اسوه ی زن ها شدم
|