جمعه ۲ آذر
مناجات خدا شعری از فریبرز رامیار
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ۱۶:۱۹ شماره ثبت ۱۱۱۸۷۴
بازدید : ۳۰۱ | نظرات : ۹
|
آخرین اشعار ناب فریبرز رامیار
|
سلام از تمام وجودم به تو
دعای از زبان قصورم به تو
خدایم تویی ثنایت کنم
چو گفتیم ایوب جوانت کنم
گدایی ز خان کریمت سزاست
من ار ناسپاس خدایی تو راست
جوانی نرفته جوان تر شدم
به مکتب نرفته سخنور شدم
ازین پس به عزم عبادت کنم
بر اسلام ناب اطاعت کنم
فدایت تمام تن و هستی ام
ز خمرت خمار می و مستی م
امیدم به وصل که بارم دهی
شفاعت به روز شمارم دهی
من ار ناثواب کنم زندگی
نشانم به راه ره بندگی
نقابم ز روی نگیری چرا
به غفلت دچارم به هر ماجرا
مسیرم عروج قرارم فضا
تنم خصم روح نمازم قضا
بباید مدام عبادت کنم
بدان راه کسب سعادت کنم
به عزلت نشینم شوی هم تراز
بگویم ز حسن ات به ایل از فراز
چنان عندلیب غزل سر کنم
که چشمان عام ز اشک تر کنم
کفایت به غار تو یارم شوی
به هر انچه کار نگارم شوی
شوی افتخار من و انجمن
نماند نشان ز ان اهرمن
سری بر سجود بر آیین تان
اجل تیغ مرگ ز آستین تان
چه باکم ز هجر دگر دوستان
به رضوان شویم به یک بوستان
چه عامه به گاه بیان و کلام
تقدم به هرچه اول بر سلام
نشستن حریم رخ ات کردگار
امید و سحر همه رامیار
شب و روز ما شب وصلت شود
فراموشمان غم دولت شود
زکاتم در علم شود نشر آن
به منظوم شاد و یا نثر آن
بیفتم به دام ولایت ز تو
شوی راهنمای هدایت ز تو
فریبرز محو کمالات تو
به حسرت نشسته ملاقات تو
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما
مناجات زیبایی بوددرددلی صادقانه باخالق
البته درخیلی جاهامشکل وزن هم داشت که بایدویرایش شود