چهارشنبه ۱۶ آبان
شهیدانِ خدایی شعری از محمدمهدی شاه بهرامی
از دفتر دلِپُر.. نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۵۲ شماره ثبت ۱۱۰۲۰۸
بازدید : ۲۴۳ | نظرات : ۶
|
دفاتر شعر محمدمهدی شاه بهرامی
آخرین اشعار ناب محمدمهدی شاه بهرامی
|
چه نامی بهتر از نام شهید است
که داغ دل به پای لاله ای بست
هزاران لاله ی پرپر در این باغ
همه گمنام و داد از این همه داغ
چه ایثاری که جان در کف نهادی
تویی آن قهرمان مرد جهانی
مقدس شد دفاع از خاک میهن
تو سر نشناختی از و پا از تن
فقط از تو پلاکی دست ما ماند
چگونه میشود این نامه را خواند
کجا پیدا کنم من خانه ات را
کجا پیدا کنم کاشانه ات را
شلمچه خاگ خونین در دلش کاشت
تورا آرام در گهواره اش داشت
تویی فرزند خوب مام میهن
تویی آرش تویی پور تهمتن
همه از معبر مین هم گذشتید
شما آلاله های کوه و دشتید
امان برما امان از این جدایی
کجایید ای شهیدان خدایی ؟
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
حماسی و بسیار زیبا بود
یاد شهیدان راه حق و فضیلت را گرامی داشتید
روحشان شادتر
و راهشان پر رهرو باد