مثلِ تَوَهُّم
همه کارهایت شده ، مثلِ تَوَهُّم
به خودت رحم نمیکنی ،
به ما کمی هم که شده ،
بکن ترحُم
کمی هم که شده ، رئال شو
در بیا از اینهمه تجسم
دنیا آنطور نیست ،
که قلمبه شده میانِ مغزت
گردن کلفت ها که ،
آنچه ما می بینیم نمی بینند
پول دارند و تووی جیب هامونو نمی بینند
که شپش ها دارند مَلّق میزنند
نمی بینند اینهمه گرانی وگناه واینهمه تورم
یادم می آید اول ،
با یه حرص و جوش شروع شد
کسی فکرش را هم نمیکرد ،
عاقبتِ این جوش بکشد به اینهمه عفونت و تورم
اول با تکرر شروع شد کسی فکرش را هم نمیکرد ،
از بین برود ، تکریم و تکرم
هریک از کرکسها اول کشید دورِخودش ،
برای خودش
خط قرمزی خیالی و گفت : اینهم قلمروم
اعلام استقلال کرد وحتی اسپره پاشید ،
به چشمانِ بینا ، تا ظلم را نبینند
ولی خود نمی دید ، نتیجه ی کشورگشایی ها را ،
برو مطالعه کن بد نیست !
قدیم قدیم هایی که نصفِ جهان بود ایران و،
نصف دیگر هم روم
اما حالا چه ؟
ایران تبدیل شده به یه گربه
تبدیل به یه لنگه چکمه شده ، روم
بهمن بیدقی 1401/1/15
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود