جمعه ۹ آذر
دختر باران شعری از عارف اخوان
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۴۲ شماره ثبت ۱۰۷۲۸۹
بازدید : ۱۷۷ | نظرات : ۵
|
آخرین اشعار ناب عارف اخوان
|
ای زادهیِ نور، مصاحبِ خورشید
فقط تو میدانی
عبور از ظلمت چه بیانتها دشوار
وقتی تنها راهِ شناسایی
داشتنِ آخرین شمع است
و روشن نگه داشتناش
در هجومِ اینهمه باد
چه بیاندازه سخت
زخمپارههایِ تنم، گواهِ راه از بیراه
ای دخترِ باران، ملازمِ دریا
فقط تو میدانی
ابرها
چند موسم در چَشمانم تنیدهاند
که تطهیر یابد
تماشاگهِ آلوده به تاریکا
گونههایِ ناسور، شاهدِ ماجرا
با اینکه میدانم
سیاهی از کبودیِ ادراک
در پسِ هر دیوار
کمین نشسته به قتلِ فروغ
هنوز هم در دستم
فانوسِ امیدوُ سر بندم نامِ تو
لبانم ذاکرِ عشقوُ صنوبر آینهبندان
زیرا به تو قول دادهام
تا واپسین رمق
در جستجویِ آزادی، تابآورم
گرچه واویلایِ بیدادوُ تاریکی بیشمار
اما هنوز هم آخرین شمع روشن
غمگین نباش دخترِ هور
پیروزی ازآنِ آفتاب است
#عارف_اخوان
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا بود امید بخش بود