هزارمین شعر
هزارمین شعرم را
به شما تقدیم میکنم مادر
در شعرهایم پیداست
همه صداقت و پاکی و شهامتی که
ازبطنِ پُرصداقت و پاک و پُر ازشهامت شما
به من سرایت کرده مادر
برای شما که ، قبله ی دعای فرزندی هستید ،
که افتخار میکند در دوعالم ، به وجودِ شما مادر
برای شما که ، دلِ همچون قطره ام ، گم شده ،
به دریای بیکرانه ی عطوفت و،
صفا و صمیمیت و محبتِ شما ، مادر
هنوز کامم از،
شیرینیِ حضورِ پُرافتخارِ شما شیرین است
گرچه زود ، باغبانِ اجل
چید شما را ز بوستانِ زندگی
ولی هنوز خاطره ها
شما را فریاد میزنند مادر
هزار شعر نوشتم سرگشته و شوریده
هزاران طرح کشیدم شوریده وسرگشته
تا اطاعتِ امرکرده باشم ،
روحِ هنرپرورِ شما را ، اِی مادر
همانگونه که یاد دادید به من :
" که تا ابد بهترینم خداست "
ولی بعد از خدا ، ازهمه بهتر برایم ،
شمائید ای پریِ خاطراتم ، مادر
سر به آستانِ بهشتیِ شما می سایم
مرا ببخشید به بزرگواریتان
برای همه کوتاهی ها و، قدرناشناسی هایم مادر
بهمن بیدقی 99/12/19
میلاد با سعادت جده سادات
ام ایبها
حضرت فاطمه زهرا
بر شما مبارک باد