سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
غزلی خواندیم از جناب آقای سید علی کهنگی در ژانر عرفانی که عمدتا این غزل ها از ابتدا تا انتها با معشوق اصلی که ذات خداوند است درگیر است و همه چیز را در مقابله ی کفر و حق به تصویر میکشد.
غزل، غزلی سنتی بود و دایره ی واژگان هم به فراخور بافتش سنتی، و تصاویر به کار رفته هم از این قاعده مستثنی نیست
اولین بیت غزل مهمترین رکن غزل است و سرایش مدخل غزل از دشوارترین کارها، که آقای سید علی کهنگی تقریبا از عهده ی آن خوب برآمده و خواننده را ترغیب به خوانش بقیه ی غزل میکند.
در بیت دوم انتظار از شاعر بالا رفته و جای اغماض باقی نگذاشته است. به همین دلیل است که تصویری که ارائه داده معادله ای است که حل آن را هم در کنارش نهاده است و از آتش طور سینا فیدبک زده سمت کعبه. ای کاش شاعر بیت را جوری چیدمان میکرد تا خود مخاطب از آتش سینا به کعبه میرسید و به این راحتی معادله را برای مخاطب حل نمیکرد.
در برخی از ابیات هم این مشکل دیده میشود و در کل می توان این غزل را محتاج یک بازنگری و تقویت تصویری و بیانی دانست .
ایام عزت مستدام
سید هادی محمدی