دوشنبه ۵ آذر
ای مطرب نقش آور شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ۰۶:۵۴ شماره ثبت ۱۰۰۶۰۷
بازدید : ۱۴۹ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
ای مطرب نقش آور
می سوزد این تر و خشک
دراین سرای پُر دود
انگار آتش است دود
در این سرای پُرسود
این دود بجای یک عود
از شِکوِه های جاری ست
ای مطرب نقش آور
بر دل ، به سازِ آن عود
آن ترسو کیست که آید ؟
با یک عدد کلاه خوود
تا از خنده نمردیم
بگو بردار ز سر زود
با این رسومِ جاری
این فکرها کجا بود ؟
هزارسال نوح یکریز،
ازخدا و خدا گفت
فقط بقدرِ انگشت
آنهم بعد ازهزارسال
یارِ خدا ، جمع بود
حیوان درون کشتی ،
از انسان ، فزون بود
انگار دراین هزارسال
اینهمه حق گویی
یاسین به گوش خر بود
درحالیکه ، گر آدمی ،
انسان بود
نتیجه ی اینهمه حق گویی ،
به صد یقین ، فرّ بود
هیهات ،
در زمانی
قرنها پس از آن ماجرای کشتی
درغرب وحشی ،
درمیانِ آبهای جاری
یکریز حرص ،
با یک اَلَک به دستش
هلاکِ قدری زر بود
روزی هم کوه را می کَند
کوه بود مثلِ صخره
با آنهمه درشتی
ولی روحها ،
از آنهمه صخره ،
انگار سخت تر
چونکه
انگشت شمار، مؤمن
درآن میانِ کوهها و تیشه
دُور و برِ رسولشان ،
هود بود
اینهم نتیجه ی ،
یک پارچه ای که
تار داشت در کنارهم ،
اما
کلاً بدونِ پود بود
اینهم نتیجه ی مُخی که ،
حرص داشت
اما بدونِ جود بود
یه جورایی آن بی جَنَم ،
بی وجود بود
یعنی کثیرِ آن نواده ی خاک
خاک نبود ،
کود بود
بهمن بیدقی 1400/4/8
|
نقدها و نظرات
|
با سلام وعرض ادب استاد بزرگوار متشکرم از لطف شما سلامت باشید
| |
|
با سلام وعرض ادب آقای خوشرو گرانقدر بزرگوارید سپاسگزارم از نظر لطف شما سلامت باشید ، درپناه خدا | |
|
با سلام وعرض ادب بزرگوار سپاس | |
|
با سلام وعرض ادب استاد بزرگوار متشکرم از لطف شما سلامت باشید درپناه خدا | |
|
با سلام وعرض ادب بزرگوار سپاس | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود
موفق باشید