سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 2 آذر 1403
    21 جمادى الأولى 1446
      Friday 22 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        جمعه ۲ آذر

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        اثبات اعجاز قرآن با توسل به مطالب غیر مستند
        ارسال شده توسط

        نوید دانایی

        در تاریخ : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۰۴:۱۰
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۸۲۷ | نظرات : ۱۶

        سلام و عرض ادب
        گسترش فراگیری فضای مجازی در سال های اخیر ، نتایج مثبت و منفی فراوانی به دنبال داشته است.
        از جمله ی آثار منفی که می توان به آن اشاره نمود ، افزایش سرعت و حجم  نشر شایعات است . شایعاتی که بعضا انتشار گسترده ی آنها منجر به بروز عواقبی جبران نشدنی شده یا خواهد شد.
        یکی از مهمترین موضوعاتی که محور تولید و نشر گسترده ی شایعات اینترنتی بوده و هست ، اثبات اعجاز قرآن کریم از طریق ارائه ی شواهد و مصادیق به ظاهر علمی و در حقیقت فاقد مبانی علمی و غیر قابل اثبات است.
        مطالبی همچون «نظریه ی اعجاز عددی قرآن» ، «پیش بینی وقایع 11 سپتامبر در قرآن» ، «کشف اعجاز قرآن در مورد ساختار شیشه ای بدن مورچه توسط دانشمند استرالیایی» ، «ماجرای اتصال دریاها» و مواردی از این دست ، از جمله شایعاتی هستند که در فضای مجازی به وفور با آنها برخورد می کنیم.
        ساخت و نشر این شایعات در بسیاری از موراد با نیت خیر و در راستای اثبات حقانیت قرآن صورت می گیرد اما متاسفانه پیامد نشر شایعاتی از این جنس ، نه تنها به اثبات اعجاز قرآن منتهی نمی شود بلکه این باور غلط را به مخاطبین القا می نماید که عدم امکان اثبات اعجاز قرآن با دلایل مستحکم و قابل دفاع موجب گردیده که مسلمانان تلاش کنند تا با ارائه ی دلایل سست و مدارک جعلی ، حقانیت قرآن را به سایرین اثبات نمایند و بدیهی است که گسترش این باور ، خوشایند هیچ مسلمانی نبوده و نخواهد بود.
        از این رو توصیه بر این است که در خصوص پذیرش مطالبی که در فضای مجازی ارائه می شوند ، تأمل و تفکر بیشتری به خرج دهیم  و پیش از حصول اطمینان قطعی از صحت مطالب ، از بازنشر آنها پرهیز نماییم.
        عرایضم را با درج آیه ای روشنگر از کلام آسمانی به پایان می برم :
         
        إن شر الدّواب عند الله الصم البکم الذین لا یعقلون 
        قطعا بدترین جنبندگان نزد خدا  کران و لالانی اند که نمی اندیشند.
         
        برقرار باشید

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۴۸۹۸ در تاریخ پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۰۴:۱۰ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        میر حسین سعیدی

        لاله و گل نشانه از طرف یار داشت ااا بی خبر آمد چنان روی همه پا گذاشت
        ابوالحسن انصاری (الف رها)

        نرگس بخواب رفته ولی مرغ خوشنواااااااگوید هنوز در دل شب داستان گل
        میر حسین سعیدی

        رها کن دل ز تنهایی فقط الا بگو از جان ااا چو میری یا که مانایی همه از کردگارت دان
        نادر امینی (امین)

        لااله الا گو تکمیل کن به نام الله چو چشمت روشنی یابد به ذکر لااله الا الله چو همواره بخوانی آیه ای ازکهف بمانی ایمن از سیصد گزند درکهف بجو غاری که سیصد سال درخواب مانی ز گرداب های گیتی درامان مانی چو برخیزی ز خواب گرانسنگت درغار مرو بی راهوار در کوچه و بازار مراد دل شود حاصل چو بازگردی درون غار ز زیورهای دنیایی گذر کردی شوی درخواب اینبار به مرگ سرمدی خشنود گردی زدست مردم بدکار
        میر حسین سعیدی

        مراد دل شود با سی و نه حاصل ااا به کهف و ما شروع و با ه شد کامل اااا قسمتی از آیه سی ونه سوره کهف برای حاجات توصیه امام صادق ااا ما شا الله لا قوه الا بالله اال

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        3