سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 29 دی 1403
    19 رجب 1446
      Saturday 18 Jan 2025

        حمایت از شعرناب

        شعرناب

        با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

        دو چیز در جهان بی انتهاست: عظمت جهان و حماقت بشر انیشتین

        شنبه ۲۹ دی

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        چگونگی تاثیر روزه در احادیث..
        ارسال شده توسط

        فرامرز فرخ

        در تاریخ : چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ ۱۹:۳۷
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۵۵۷ | نظرات : ۰

         
        کافى، ج ۴، ص ۸۷
        حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
        ۲۳٫ مَا یَصنَع الصّائِمُ بِصِیامِه إذا لَم یَصُن لِسانَه و سَمعَه و بَصرَه و جَوارِحَه
        روزه ‏دارى که زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نکرده، روزه‏ به چه کارش خواهد آمد.
         
        بحارالانوار، ج ۹۶، ص ۲۵۷
        امام صادق (علیه‎السلام)
        ۲۲٫ إذا صُمتَ فَلیَصُم سَمعَکَ و بَصَرَکَ و شَعرَکَ و جَلدَک
        زمانی که روزه می‏گیری، چشم، گوش، مو و پوست تو هم روزه‏ دار باشند. «یعنى از گناهان پرهیز کند.»
        نهج البلاغه
        امیرالمؤمنین (علیه السلام)
        ۳۷٫ لَیس الصَّومُ، الإمساکُ عَنِ المَآکِل والمَشرَب، الصَّومُ الإمساکُ عَن کُلِّ مَایَکرَهُ الله
        روزه فقط امساک از خوردن و خوابیدن نیست بلکه روزه امساک است ازآن چه خداوند آن را اکراه دارد.
         
        نهج البلاغه
        امیرالمؤمنین (علیه السلام)
        ۳۵٫ صَومُ النَّفسِ إمساکُ الحَواسِ الخَمس عَن سَایِر المَآثِمِ و خُلوّ القَلب مِن جَمِیع إسبابِ الشَّر
        روزه گرفتن نفس، خودداری کردن حواس پنج گانه از همه گناهان وپاک کردن دل از کلیه اسباب شر و زشتی است.
         
        وسائل الشیعه، ج ۷، ص ۲۹۰ ح‏۶
        امام صادق (علیه‎السلام)
        ۲۷٫ مَن أفطَر یَومَاً مِن شَهرِ رَمضان خَرَجَ رَوحُ الإیمانِ مِنه
        هر کس یک روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد؛ روح ایمان از او جدا می‏شود.
         
        وسائل الشیعه، ج ۷، ص ۲۹۹، ح‏۲
        امام صادق (علیه‎السلام)
        ۲۶٫ لِلصَّائِم فَرحَتانِ: فَرحَةٌ عِندَ إفطارِه و فَرحَةٌ عِندَ لِقاءِ رَبِّه
        براى روزه‎دار دو سرور و شادی است:۱- هنگام افطار۲- هنگام لقاء پروردگار (وقت مردن و در قیامت)
         
        غرر الحکم، ج ۱ ص ۴۱۶ ح ۶۴
        امیرالمومنین (علیه السلام)
        ۱۱٫ الصِّیام إجتِنابُ المَحارِم کَما یَمتَنِع الرَّجُل مِن الطَّعامِ و الشَّراب
        روزه، پرهیز از حرام ها است همچنان که شخص از خوردنى و نوشیدنى پرهیز مى کند.
         
        سفینة البحار، ج ۲، ص۶۷
        رسول الله (صلّى الله علیه و آله)
        ۸٫ لَو یَعلَمَ العَبدُ ما فی رَمَضان، لَوَدَّ اَن یَکُونَ رَمَضانُ السَّنَةَ
        اگر بنده «خدا» می‏دانست که در ماه رمضان چیست [چه برکتى وجود دارد] دوست می‏داشت که تمام سال، رمضان باشد.
         
        تنبیه الخواطر،ج۱، ص ۹۴
        رسول الله (صلّى الله علیه و آله)
        ۳٫ هُوَ (شَهرُ رَمَضانَ) شَهرٌ اَوَّلَهُ رَحمَةٌ وَ اَوسَطُهُ مَغفِرَةٌ وَ آخَرَهُ عِتقٌ مِنَ النّار
        رمضان ماهى است که ابتدایش رحمت است و میانه ‏اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم.
         
        وسائل، ج ۷، ص ۲۲۷
        رسول الله (صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله)
        ۲٫ إِنَّ الْمُؤمِنَ هِمَّتُهُ فِی الصَّلاةِ وَالصِّیامِ وَالعِبادَةِ وَالمُنافِقُ هِمَّتُهُ فِی الطَّعامِ وَالشَّرابِ کَالبَهیمَةِ
        همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشیدن؛ مانند حیوانات.
         
         

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۴۰۸۰ در تاریخ چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ ۱۹:۳۷ در سایت شعر ناب ثبت گردید
        ۳ شاعر این مطلب را خوانده اند

        فرامرز فرخ

        ،

        فاطمه رها

        ،

        شهناز کارگر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        2