سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
    22 شوال 1445
      Tuesday 30 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        مسافر بیابان - قسمت پنجم
        ارسال شده توسط

        محمد رضا صالحی

        در تاریخ : دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۱۷
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۶۱۴ | نظرات : ۶

        چند قدمی که جلوتر رفت چند مسافر را که با هم بودند را دید و از آنها اوضاع مسیر را پرسید . آنها گفتند : ما برای کاری این مسیر را انتخاب کرده ایم و فقط چند ساعتی که در این مسیر هستیم و ادامه راه را در مسیر دیگر خواهیم بود . اما این چند ساعتی که با هم هستیم از اتفاقات گذشته یکدیگر خواهیم گفت .
        به نظر می رسد که این چند مسافر سرحال هستند و روحیه بهتر و جسم سالم تری دارند و مثل مسافر زخم خورده نیستند .
        آنقدر شاد و خندان و اهل گفت و گو بودند که مسافر را وادار به شرکت در بحث های خود کردند . مسافران خوبی بودند اما لحظه آن رسیده است که آن مسافران راه خود را از مسافر جدا کنند . مسافر باید برنامه خود را نسبت برنامه های قبلیش تغییر دهد و برنامه ریزی متفاوتی داشته باشد .
        چند روزی برای برنامه ریزی فکر کرد و به نتایجی هم رسید اما درنگ کرد و برنامه ها را شروع نکرد تا اینکه تنهایی و خاطرات گذشته را به یاد آورد و آنچنان بیمار  شد و غمگین شد که فراموش کرد مسیر مهم و سختی پیش رو دارد . ناله ها و گریه های روزهای از دست دادن یار خود را دوباره تکرار کرد . اصلا حال مساعدی نداشت تا اینکه آن غریبه را آن سوی جاده دید و با او درد دل خو را گفت و غریبه هم با حرفهایش سعی کرد او را آرام کند . مدتی با هم حرف زدند تا اینکه مسافر آرام شد و آن شب را با آرامش خوابید . همانطور که پیش بینی می شد مسافران خوب و بد دیگری مثل گذشته در مسیر خود می دید اما باید آنها را بشناسد و آن چنان که شایسته است با آنها رفتار کند .
        در این روزهای گذشته مسافران و همراهان خوبی پیدا کرده بود.
        یکی از آنها که بعد از آشنایی معلوم شد که سال ها نزدیک هم و در یک جاده حرکت می کردند اما هیچ کدام یکدیگر را نمی شناختند .
        اما به نظر می رسید که خوب حرفهای همدیگر را می فهمند . یک حس عجیبی داشت ، حس اینکه در کنار کسی حرکت میکند که قبلا با هم بوده اند ولی یکدیگر را ندیده بودند . اما معلوم نیست چه شده است که الان با هم در یک مسیر هستند .
        با اینکه یکدیگر را نمیشناختند اما همراهان خوبی بودند برای سفر بیابانی اش و این جاده های سخت و غبار آلود . و قلبی پاک  و ساده و مهربان داشت .
        و برای مسافر یک غریبه آشنا بود .
        دیگری هم که خود همسفر داشت و به طور اتفاقی با هم آشنا شدند و برای هم از اتفاقات گذشته صحبت کردند ، آن همراه هم سرنوشت جالبی داشت . با سختی هایی که پیش رو داشته بود راه خود را پیدا کرده بود ، اما همانطور که خودش می گفت به نظر می رسد که با یک اشتباه یا چند اشتباه مسیر خود را دورتر کرده بود .
           اما بعد از مدتی صحبت کردن با مسافر قرار شد که تلخی گذشته را فراموش کند و آن چنان تلاش کند تا به آن جایگاه شایسته خود برسد و از دوران نیک و خوش گذشته اشت نیز بهتر شود . به نظر می رسد تا پایان مسیر با هم باشند . این مسافر برای رسیدن به هدف و مقصد خود علاقه و انگیزه زیادی داشت . اما با مسافر غریبه بوده است ، اما و نزدیک ترین برای وی است ، بهتر بگویم نزدیک ترین ست به مسافر . از خیلی از آن آشنایان گذشته آشنا تر و نزدیک تر است و برای مسافر " عزیز " است و عزیز تر از هر کس.
         
        پایان " قسمت پنجم "
        ادامه دارد ...

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۲۸۲۴ در تاریخ دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۱۷ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0