سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
    24 شوال 1445
      Thursday 2 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        🌍جهان سخت🌍
        ارسال شده توسط

        جواد کاظمی نیک

        در تاریخ : پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۰۵:۵۷
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۱۰۸۶ | نظرات : ۱۸۷

         
         
        سلام خدمت دوستان عزیزم❤️🌹 درشعرناب واساتید بزرگوار وگرامی وگرانقدر درخصوص وبلاگ جهان سخت 
        خیلی دوستدارم نظرتونو درخصوص جهان سخت بدونم وبرام بنویسید وبه یادگار دراین،وبلاگ بنویسید 
        هرچه میخواهی ،غزل ،هایکو،دلنوشته،سپید....
        خلاصه هرقلمی دوستداری درخصوص جهان سخت بنویسید منتظر حضورگرمتون هستم وقلم زیبایتان برادرکوچکتان جوادکاظمی نیک ❤️🌹
         
        سخت گذشت آنچه درذهن آدما بود
        نمیدانم جهان هستی خودرا چه کرده
        ولی میدانم یکی هست ناظر جهان
        خودش هست
         
        🌍جهان سخت 🌍
        دی ماه ۱۴۰۲
        🖋جوادکاظمی نیک 🖋
         
         

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۱۴۳۶۳ در تاریخ پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۰۵:۵۷ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۱۸

        🍃به نام خدا🍃


        ( ... اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ وَ أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَكُمْ وَ سَخَّرَ لَكُمُ الْفُلْكَ لِتَجْرِيَ فِي الْبَحْرِ بِأَمْرِهِ وَ سَخَّرَ لَكُمُ الْأَنْهَارَ ﴿۳۲﴾ وَ سَخَّرَ لَكُمُ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ دَائِبَيْنِ وَ سَخَّرَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَ النَّهَارَ ﴿۳۳﴾ وَ آتَاكُمْ مِنْ كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ وَ إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَاتُحْصُوهَا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ ﴿۳۴﴾) --- از سوره ابراهیم.


        خندانک سلام و درود بی پایان بر یکایک نابیان ارجمند و آرزوی سلامتی و عزّت روزافزون برای مدیر عزیز سایت و همگی شما بزرگواران خندانک

        باسپاس از شما برادر بزرگوار آقای کاظمی‌نیک گرانقدر
        برای پرسش زیبا و‌ پژوهند‌ه‌تان خندانک


        تیتر وبلاگ تان (جهان سخت) یادآور عنوان فیلم اَکشِنِ (جان سخت) است 😊 من که هیچم و به اندازه ی هیچ هم حتی از علمِ نجوم و کیهان‌شناسی سر رشته ای ندارم چه رسد به این که اِذعان بدارم که جهان سخت است یا آسان ! البته جهان خود متشکل از دنیای اضداد و مُتمّمات و نیز مُکمّلات است ؛ لذا اختصاصاً انسان‌ها و عموماً جمیع موجودات ، تا سَختی نکشند به آسانی نرسند و متقابلاً اگر آسانی برگُزینند و سَهل‌انگار باشند ؛ با سختی‌ها مواجه می‌گردند . در مُصحف شریف قرآن خودِ خدا با دوبار تاکید می فرماید : ( اِنَّ مَع َ العُسرِ یُسری فَاِنَّ مَعَ العُسرِ یُسری ) و لذا با این ارمغان و امیدبخشی که یگانه خدا به خلایقِ خویش ، نَوید می دهد ؛ سختی ها هرچه باشند بالاخره گُذرا هستند و جای مَلالی نیست . یعنی کلاً بی خیال. چه غم 😊 ولی از مطالعاتِ اخیرِ پژوهشگران فقط اینقَدَر می دانم که جهان در حال ِ حاضر به سرعتِ وَرای نور در حال انبساط هست و بی نهایت است و میلیاردها کهکشان عینِ منظومه ی شمسی را دارد و این بی حدیِ بسط و گسترش نمایانگرِ قدرتِ لایزال الهی است و ذرّه بودن ِ ما را نشان می دهد ولی سبحان الله که در درونِ هر ذرّه ، جهانِ اکبری نهفته است که از کمال و جمالِ الهی در دقّت آفرینش ، نشاءت دارد. واللهُ عَلیمُ الحکیمُ الخَبیرُ العَزیز.

        به قول حضرت علی (ع) در مناجات نامه اش:

        مولایَ یا مولا یاالله
        اَنت القَویُّ العَزیزُ الکبیرُ المُتَعال
        و اَنا الضَّعیفُ الذَّلیل ..
        وَ هَل یَرحَمُ الضعیف و الذَّلیلَ
        اِلّا القَویُّ العَزیزُ الکبیرُ المتعال ؟


        آخرین نظریه‌ی موجود مربوط به هستی‌شناسی نظریه مه بانگ یا بینگ بنگ است . این نظریه یک مُدِلِ کیهان شناسی است که تاکنون از دیدگاهِ آزمایشات و رَصَدهای نجومی توانسته است بیش‌ترین تائیدات را از سوی جامعه‌ی علمی بین المللی به دست آورد.

        کیهان شناسان با همین اصطلاح بیگ بنگ و انفجار هستی‌آور ، به شرح و تفسیر این ایده می پردازند که جهان از یک حالتِ نخستینِ بی نهایت‌گرم تشکیل شده و تمام کائنات در یک هسته‌ی اتم یا حتی کوچک‌تر از آن ، ابسیلونی جای داشت و در یک لحظه و یک دَم یک آن ، یهویی ، این فضا و زمان آغاز می شود یعنی با یک بیگ بنگ که حاصل گرانش شدید ناشی از فشردگی بوده، شروع شد.


        به‌طور کلی امروزه چنین پذیرفته می شود که فضا، زمان، ماده ، انرژی و قوانین طبیعت جملگی با بیگ بنگ پا به عرصه‌ی وجود گذاشته اند. شاهد و دلیل وجود بیگ بنگ، قانونِ مشاهده شده‌ی پروفسور هابل است. 

        ادوین هابل (Edwin Hubble) در سال 1929 میلادی از طریق مشاهدات خود و بررسی روی انتقال به سرخ 24 کهکشان و مقایسهٔ آن‌ها با یکدیگر به این نتیجه رسید که کهکشان‌های دورتر با سرعت بیشتری در حال دور شدن هستند همان‌طوری که معادلات انیشتین پیش بینی کرده بود. دانشمندان به این فکر افتادند که اگر جهان در حال انبساط باشد؛ پس احتمالاً نقطه ی آغازی برای خود دارد. اگر این کهکشان ها در گذشته های دور، به زمین خیلی نزدیک تر بودند. اگر حرکت کهکشان ها در زمان گذشته را در ذهن خود مسیریابی کنیم ، نه تنها به زمانی می رسیم که جهان آغاز شده، بلکه به این مفهوم می رسیم که کلیه کهکشان ها باید از یک حجم کوچکی شروع به حرکت کرده باشند.

        دانشمندان علم نجوم و اخترشناسی می‌گویند جهان به سرعت در حال انبساط است و ۹۴ درصد کهکشان‌های جهان هرگز برای انسان‌ها قابل دسترس و رویت نیستند و انسان می‌تواند حداکثر فقط ۶ درصد کیهان را با تجهیزات نجومی و تلسکوپ های پیشرفته و ماهواره های شناور در فضا شناسایی کند.

        محققان تصریح می‌کنند که امروزه، بیشتر کهکشان‌های عوالمِ موجود ، سریع‌تر از سرعت نور در حال دور شدن هستند.

        شعاع “جهانِ قابلِ مشاهده” ۴۶.۱ میلیارد سال نوری است، این حد فاصله‌ای است که نور اجرام کیهانی می‌توانند خود را به ما برسانند.

        به گفتۀ اخترشناسان کهکشان‌هایی که بیش از ۱۸ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارند، برای همیشه غیرقابل دسترس هستند، در واقع انبساط کیهان طوری کهکشان‌ها را از یکدیگر دور می‌کند که حتی اگر با سرعت نور به سمتشان سفر کنیم، هرگز به آنها نخواهیم رسید. زیرا فراتر از فواصل ۱۴.۵ میلیارد سال نوری، “انبساط کیهان” کهکشان‌ها را سریع‌تر از آنچه نور می‌تواند حرکت کند، از یکدیگر دور می‌کند.

        ما فقط نور ِ کهکشان‌هایی را می‌بینیم که در جهان قابل مشاهدۀ ما قرار دارند نه خودِ آن‌ها را و از زمان بیگ بنگ تاکنون فرصت داشته‌اند خود را نمایان سازند، فرای “جهانِ قابلِ مشاهده” کهکشان‌هایی وجود دارند که با سرعت نور در حال دور شدن هستند و نور آن‌ها هرگز به ما نخواهد رسید. این نکته نیز حائز اهمیت است که هر شی در “جهان قابل مشاهده” هم لزوماً قابل دسترس و شناسایی نیست.

        طبق تخمین‌ها “جهان قابل مشاهده” دارای حدود ۲ تریلیون کهکشان است.

        تلسکوپ فضایی هابل در زمان بررسی تصویر فراژرف که تنها ۰.۰۰۰۰۰۳% از آسمان را نشان می‌داد فقط توانست ده درصد از کل کهکشان‌های موجود در آن عکس یعنی حدود ۵۵۰۰ کهکشان را شناسایی کند و ۹۰ درصد کهکشان‌های باقی مانده یا خیلی کم رنگ یا خیلی پررنگ یا خیلی مبهم هستند و هابل نمی‌تواند اطلاعاتی را از آنها به دست آورد.

        این نکته نیز باید ذکر شود وقتی جهان با شوک ناشی از بینگ بنگ در حدود ۱۳.۸ میلیارد سال پیش تشکیل و شروع به انبساط کرد، فضا- زمان با سرعتی بیشتر نور گسترش یافت و این فرصت را داشت تا شعاع جهان قابل مشاهده به ۴۶.۱ میلیارد سال نوری برسد. این موضوع ناقض گفته ی انیشتین نیست که هیچ چیز نمی‌تواند سریعتر از نور حرکت کند ؛ زیرا این فضای خالی است که انبساط می یابد و تنها برای اجرام مادی است که سد سرعت نور نمی‌تواند شکسته شود.

        اخترشناسان می‌گویند جهان به سرعت در حال انبساط است و ۹۴ درصد کهکشان‌های کیهان هرگز برای انسان‌ها قابل دسترس نیستند و انسان می‌تواند حداکثر ۶ درصد کیهان را شناسایی کند.

        به گفتۀ اخترشناسان کهکشان‌هایی که بیش از ۱۸ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارند، برای همیشه غیرقابل دسترس هستند، در واقع انبساط کیهان طوری کهکشان‌ها را از یکدیگر دور می‌کند که حتی اگر با سرعت نور به سمتشان سفر کنیم، هرگز به آنها نخواهیم رسید. زیرا در این محدوده کهکشان‌ها با سرعت بیشتر از نور از یکدیگر دور می‌شوند.

        ما فقط نور کهکشان‌هایی را می‌بینیم که در جهان قابل مشاهدۀ ما قرار دارند و از زمان بیگ بنگ تاکنون فرصت داشته‌اند خود را نمایان سازند، فرای “جهان قابل مشاهده” کهکشان‌هایی وجود دارند که با سرعت نور در حال دور شدن هستند و نور آنها هرگز به ما نخواهد رسید.

        انرژی تمامي ذرات بنيادي هستی در لحظه ی تولدِ جهان ( بیگ بنگ - مه‌بانگ ) بدون جرم بوده‌ اند ؛ اما در كسر بسيار كوچكي از ثانيه ، پس از آن هنگامي كه ذرات هيگز از « انرژي بیگ بنگ» پديد آمده و كل جهان را پُر كردند و ناگهان برخي از ذرات بنيادي به واسطه‌ی برهم‌ كنش با آنها جرمدار شدند و هم‌چنان این ذرات نامرئی در میدان هیگز جهان انرژی ابتدایی خود را حفظ کرده اند. خوب حال سوال پیش می آید بیگ بنگ انرژی اش را چطور بدست آورده است؟ در مدل های کوانتومی به علت افت و خیزهای میدان گرانشی ناپایدار، باعث می شود گذاری خود به خود به عالم در حال انبساط و ماده رخ دهد. ممکن است فکر کنید خلق ماده و انبساط آن به مقداری انرژی نیاز دارد و بنابراین اگر ماده از « فضای خالی » به وجود آمده باشد؛ پایستگی انرژی که یکی از اصول مسلّم علم‌ فیزیک است، بر هم خواهد خورد.

        در واقع ، در فرایندِ هیچ ؛ نقض پایستگی انرژی وجود ندارد. به یاد بیاورید که میدان گرانشی دارای انرژی منفی است. ( حالتی مقید به پروتون در حالتی با انرژی منفی وجود دارد؛ هر نیروی جاذبه ای چنین خصوصیتی دارد و نیروی گرانشی همیشه جاذبه ای است.) بنابراین می توان به موقعیتی رسید که انرژی گرانشی منفی با انرژی مثبت ماده ( و انبساط )در تعادل باشد که در نتیجه انرژی کل صفر می شود. معادلات کیهان شناسی کوانتومی نشان می دهند که عالم به علت افت و خیزهای کوانتومی بطور خود به خودی از خلا به وجود آمده است و بیگ بنگ های متعدد در اعصار مختلف بوده و خواهد بود.

        - اگر دقّت در معانی ژرف دعای عرفه‌ی امام حسین (ع) داشته باشیم ؛ جهان های ناشناخته ای را بصورت کاملاً علنی و عرفانی ، پیشِ چشمان ِ انسان ها و کُلِ خلایق می گشاید.


        دلگویه ی کم‌بضاعتم دراین زمینه
        تقدیم صفحه‌ی ارزشمند شما و خوانندگان ارجمند:


        🌺 سایه ی ماه و خورشید و زمین
        شب نمایندَت یا روز همین ....

        لیک‌ یک ‌گَردِش است و منظومه ست
        نور ( حق ) است ؛ سایه ( کوته بین ) ...

        هر چه در ( دیدگاهَت ) آیینه ست
        بر تو منشورِ زندگی ست یقین

        خوب بنگر ... پشتِ سآیه نور
        می درخشد تورا همیشه چنین

        سایه هرچند پیش‌تاز شده ست...
        باز با ( چشمِ دل ) به نور نِشین 🌺



        منابعِ خوب برای مطالعه‌ی گسترده دراین زمینه :


        - کتاب جهان های موازی – از میچیو کاکو

        - حیات هوشمند در کائنات- پیتر اولم اشنایدر

        - پس از نخستین سه دقیقه – ت. پادمانایان


        آدینه همگی بخیر
        سلامت و دلشادبمانید و سرافراز خندانک خندانک خندانک

        خندانک

        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۲
        درودبرشما استاد بانو گرامی وگرانقدر سرکارخانم حسین زاده عزیز خواهر مهربان بسیار زحمت کشیدید احسنت برشما خداقوت بهتون میگم بسیار عالی بود تحقیقات خوب بود ممنونم از توجه ویژه شما سپاسگزارم ازحضور گرمتون سپاسگزارم ممنونم از زحمات بی دریغ شما 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮
        ارسال پاسخ
        منوچهربابایی
        منوچهربابایی
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۱۷
        درود و مهر استاد مهربانم
        دست وقلمتان بی بلا
        خیلی جامع و کامل بود،
        بهرین های خدا نصیب دلتان🌹🌹🌹🌹
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۵

        سلام استادبابایی عزیز و مهربان
        بیکران سپاس‌گزارم از دل شریف تان بر لطف ذرّه پرور و ادب نثارتان خندانک

        به همچنین الهی همواره شادباشید و سرافرازترین خندانک

        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۶

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃

        محمد اکرمی (خسرو)
        محمد اکرمی (خسرو)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۰۳
        درود بانو
        توضیحات کامل و خوبی بود
        ممنون از وقتی که گذاشتید
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۹:۲۲
        درود ها بر استاد وخواهر مهربانم خندانک
        سپاس از مطالب ارزش مندی که ارسال کردید خندانک
        خدا قوت خندانک
        سلامت وسعادتمند باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۳

        سلام آبجی نرگس‌بانوی مهربان خندانک بیکران‌سپاس خندانک

        خندانک خندانک
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۴

        سلام آقای خسروی زیبااندیش خندانک بی نهایت تشکر خندانک

        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک

        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۱۵
        خندانک خندانک خندانک
        محمد رضا خوشرو (مریخ)
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۴۱
        درود.
        کدام جهان سخت؟
        متوجه نمیشم.
        خیلی هم جهانِ خوبیه ـــــــــــــــــــــــ
        من مشکلی با جهانِ خودم ندارم.
        مثل سلطان ها زندگی میکنم صبح قبل از بیدار شدن پنکیک و آب پرتغال کنار تختم
        است.
        راننده تا محل کار من رو میبره.
        اونجا هم کار آنچنـــــــــــــانی نیست چند تا امضـــــــــــــا♡ است.
        نهار با قرار ❤ قبلی در هتل اسپیناس پالاس سرو میشه...... ـــــــــــــــــــــ
        من متوجه نمیشم در مورد چی صحبت میکنید ـــــــــــــــ
        جهان خوبیه مشکلی نیست ـ

        زنده باد خندانک




        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۲۵
        درودبرشما استاد عزیزم جناب خوشرو عزیزم : : خندانک خندانک خندانک انشالله همیشه جهانتون عالی باشد یکم بیشتر به متن دقت کنید متوجه می‌شوید عزیزم مممنونم ازتوجه ویژه شما سپاسگزارم ازنظر زیبایتان سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم عزیزدل 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        ارسال پاسخ
        محمدرضا صدقی
        محمدرضا صدقی
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۵۸
        🌹
        -🌹
        --🌹
        ---🌹
        -----🌹
        -------🌹
        --------🌹
        ---------🌹
        -----------🌹
        -------------🌹
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۸
        خندانک خندانک خندانک
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۶

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃

        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۱۵
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۱۶
        خندانک
        ارسال پاسخ
        راحله حصارکی (راحیل)
        راحله حصارکی (راحیل)
        دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ۲۱:۵۲
        درودتان چه جهان لاکچری دارید خوش به سعادتتون🌹
        ارسال پاسخ
        شاهزاده خانوم
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۵۴
        درود جناب کاظمی نیک نیک اندیش خندانک
        پست تامل برانگیزی ست خندانک خندانک
        برقرار باشید خندانک
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۳۹
        درودبرشما استاد بانو مهربان سرکارخانم شاهزاده خانم گرامی وگرانقدر استاد بانو بسیار ممنونم بابت نظرتون سپاسگزارم وتوجه ویژه شما سپاسگزارم ازحضور گرمتون سپاسگزارم ممنونم 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۲۱:۱۷
        خندانک
        درودبربرادرخوبم جواد خندانک
        ببخشید که دیرآمدم
        چندروزی است کسالت دارم وکم فعال
        پست تفکربرانگیزی بود
        جهان که حهان دردوسختی هاست اما باوجود این بازهم زیباست
        وامیدوارباید بود ....
        خندانک خندانک

        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۱۵
        درودبرشما استاد بانو گرامی وگرانقدر سرکارخانم عجم بزرگوار بسیار ممنونم از توجه ویژه شما سپاسگزارم ازنظر زیبایتان سپاسگزارم سپاسگزارم ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم ممنونم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙بله جهان زیباست
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۱۵
        ممنونم خواهر مهربان بابت گلهای زیبایتان سپاسگزارم 💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۱۳
        سخت گذشت آنچه درذهن آدما بود
        نمیدانم جهان هستی خودرا چه کرده
        ولی میدانم یکی هست ناظر جهان
        خودش هست

        🖋جوادکاظمی نیک 🖋

        منتظر حضور گرمتون هستم دوستان عزیزم منتظر اشعار ونظرهاتون،هستم 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۴۱
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۸
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۶

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۱۵
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۴۴
        خندانک
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۷
        خندانک
        منیژه قشقایی
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۴۶
        به نام نامی حضرت عشق
        به نام خداوند جان و خرد کز این برتر اندیشه برنگذرد

        روح انسان صعود و نزول می کند، و آن روحی که لطیف است و عشق در ذات آن نهادینه شود، می شود تجلی حضرت حق، یک قطره.

        روح پذیر شدن است، روح الهی، به امید اینکه آنان که آرزویش را دارند، آرزویش را داریم جاودانه شویم.

        وهر لحظه در خود واز خود جویا شویم چگونه هست این تجلی در نگاه خداوند

        موفق باشی برادر مهربانمان در عشق و مهرورزی و رشد تا کمال الهی خویش خندانک
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۴۱
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        محمدرضا صدقی
        محمدرضا صدقی
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۵۸
        🌹
        -🌹
        --🌹
        ---🌹
        -----🌹
        -------🌹
        --------🌹
        ---------🌹
        -----------🌹
        -------------🌹
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۸
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۶

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۱۶
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۷
        خندانک
        ارسال پاسخ
        منیژه قشقایی
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۷
        سختی، شاید جهان هستی سخت نیست،. برعکس بسیار جاری وهرلحظه در حال انبساط و پویاییست، نگاه ما و احساسات ما که بسیار مهم است جهانمان رااینگونه به نظر می رساند، بر خلاف قوانین هستی در حرکت بوده ایم و نظم آن، و طبیعت آنقدر رودر روی این احساسات و چرخه های ناقص قرار مان می دهد تا تسلیم شدن به یگانگی تا نابودی منیت ها و م های مالکیت، رشد و صعود با م مالکیت به دست نمی آید، باید رها شد از منیت و نفس تا جهان پیش رویمان را عصر آخرالزمان را دریابیم، اینک الحال...
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۴۱
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        محمدرضا صدقی
        محمدرضا صدقی
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۵۸
        🌹
        -🌹
        --🌹
        ---🌹
        -----🌹
        -------🌹
        --------🌹
        ---------🌹
        -----------🌹
        -------------🌹
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۸
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۶

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۷
        خندانک
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۰۸
        درودبرشما خواهر مهربان وعزیز بسیار زیبا بیان کردید سپاسگزارم سرکارخانم قشقایی مهربان بسیار زیبا وعالی نوشتید

        بسیار سپاسگزارم ازحضور گرمتون سپاسگزارم 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۴۱
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۸
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۷
        خندانک
        ارسال پاسخ
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۱۶:۲۱
        خندانک خندانک خندانک
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۱۴
        ممنونم عارف جانم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۴۱
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        محمدرضا صدقی
        محمدرضا صدقی
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۵۹
        🌹
        -🌹
        --🌹
        ---🌹
        -----🌹
        -------🌹
        --------🌹
        ---------🌹
        -----------🌹
        -------------🌹
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۹
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۸
        خندانک
        ارسال پاسخ
        روح اله سلیمی ناحیه
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۱۶:۵۸
        درود جواد عزیز و ادیب
        راستش نتونستم خوب منظورتان را بگیرم
        هم از مطلب خودتان و هم نظری که درخواست داشتید
        جواد جان سعی کنید مطلبی بگذارید که کامنتهایش تکمیل کننده باشد ی چیزی که نظرات مختلف را به یک جمع بندی ببرد و خواننده یک هدفی در ذهنش ایجاد کند
        البته من نمیگم این متن و شعر شما خوب نیست
        فقط نتونستم جمع بندی خاصی بگیرم و نظری بنویسم
        دوستت دارین و ارزوی سعادتتان🌹🌹🌹🌹
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۴۱
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        محمدرضا صدقی
        محمدرضا صدقی
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۵۹
        🌹
        -🌹
        --🌹
        ---🌹
        -----🌹
        -------🌹
        --------🌹
        ---------🌹
        -----------🌹
        -------------🌹
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۹
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۸
        خندانک
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۳۹
        خندانک
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۱۳
        درودبرشما روح اله جان عزیزم اگر کمی دقت کنی منظورمقهموم متن رو میفهمی
        بازهم ممنونم بابت نظرتون سپاسگزارم وتوجه ویژه شما سپاسگزارم ازحضور گرمتون سپاسگزارم عزیزدل 🪻🪻🪻دوستتتتتتتتتتتتتتتدارم عزیزدلم 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۹
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۸
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۱۴
        دوستان عزیزم منتظر حضورگرمتون هستم ونظراتون ودلنوشته هاتون منتظر حضورگرمتون هستم 💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۹
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۸
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        مسعود مدهوش
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۲۹
        درودتان جواد جان🪴👏✨☘️☘️


        جهان به خودی خود سخت نیست،انسانها هستند که با زیاده خواهی،مذهب ،تکبر،منافع،قدرت و......انرا برای حداکثر انسانها سخت میکنند.

        اگر هر کس به حق خود قانع باشد،سخت نگیرد،از مردم سو استفاده ی مذهبی،مالی،سیاسی،اقتصادی ،انسانی نکند دنیا هنوز هم جای قشنگیست☘️✨✨👏🪴🪴🌸🌸🌹⭐⭐🤞🤞☄️☄️☄️
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۴۲
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۵۹
        درودبرشما مسعود جان عزیزم بسیار ممنونم بابت نظرتون سپاسگزارم وتوجه ویژه شما سپاسگزارم ازنظر زیبایتان سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم عزیزدل بله نظرتون قابل قبول هست عزیزدل 💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        ارسال پاسخ
        محمدرضا صدقی
        محمدرضا صدقی
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۵۹
        🌹
        -🌹
        --🌹
        ---🌹
        -----🌹
        -------🌹
        --------🌹
        ---------🌹
        -----------🌹
        -------------🌹
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۹
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۸
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۴۸
        درود ها بر برادر مهربانم خندانک
        جهانم می سوزد در تب سنگین
        می پیچد زمین از درد دنبال رعد وبرق
        نهان آسمان ،بنیان آه دارد
        چرا پایین نمی آید تب سوزان؟
        چرا باران دیگر درفکر رحمت نیست؟
        عقاب ها درغل وزنجیر
        کلاغ ها در قار تبعید
        چرا کرکس ها دراوجند؟
        کوه قامت خود را پس وپیش چشمانم کرد
        آیا می شود خفاشان بیدار را در شب هوشیار کرد؟
        دریا در خواب شیرین
        ابرها را بیدارکرد از خواب گریان وعصیان
        درد جهانم استخوان سوز است
        درگیر تب ،آسمان رعد وبرقش
        انگار زخم کهنه در پیچش بوران تاول می زند
        و سر ،باز میکند
        جهانم ققنوس وار باید بسازد با درد
        اینجا دلگیر می شود جهانی در پس فردای تو
        موفق باشید خندانک
        ابراهیم کریمی (ایبو)
        ابراهیم کریمی (ایبو)
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۱۶
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۱۸
        🌺🌺🌺🙏🙏🙏
        محمدرضا صدقی
        محمدرضا صدقی
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۵۹
        🌹
        -🌹
        --🌹
        ---🌹
        -----🌹
        -------🌹
        --------🌹
        ---------🌹
        -----------🌹
        -------------🌹
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۹
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۸
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۱:۰۰
        به به چقدر زیبا وپرمفهوم قلم زدید خواهر مهربان وعزیز سرکارخانم زند بزرگوار بسیار عالی بود وبسیار پرمفهوم احسنت برشما بانو مهربان ممنونم از حضور گرمتون سپاسگزارم ازتوجه ویژه شما سپاسگزارم 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۹
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۸
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۱:۰۰
        ممنونم از گلهای زیبایتان سپاسگزارم خواهر مهربان 💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۹
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ابراهیم کریمی (ایبو)
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۱۶
        درود جواد جان
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۹
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۲۴
        درودبرشما ابراهیم جان عزیزم عجب گلهای زیبایی ممنونم از توجه ویژه شما سپاسگزارم ازنظر زیبایتان سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم عزیزدل 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        ابراهیم کریمی (ایبو)
        ابراهیم کریمی (ایبو)
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۲۳
        اما در مورد سختی
        اولا از همون اول خدا خودش می گه ما انسان را در سختی و مشقت خلق کردیم
        نوع سختی ها متفاوته
        یکی پول و مسائل مالیه
        دیگری ناراحتی و بیماری های جسمی و روحیه
        و...
        مهم این است که در هر سختی خودمان را برای چاه و چاله ی بعدی آماده کنیم خندانک
        موفق باشی داداش خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۴۷
        قربونت عزیزدلمممم توصیف خوبی بود🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        محمدرضا صدقی
        محمدرضا صدقی
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۵۹
        🌹
        -🌹
        --🌹
        ---🌹
        -----🌹
        -------🌹
        --------🌹
        ---------🌹
        -----------🌹
        -------------🌹
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۹
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        المیرا قربانی
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۵۳
        Courtesy and respect 🌺
        Live for God.God will take you to a world full of true love and happiness 🌺
        برای خدا زندگی کنید🌺او شما را به جهانی پر از عشق و خوشبختی حقیقی خواهد برد🌺
        The strongest force in the universe is that of a human who is consistent with his identity 🌺
        قویترین نیرو در جهان هستی ،مال انسانی است که با هويت خود سازگار باشد 🌺
        🌺🌺
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۲۲
        درودبرشما زیبابود بانو قربانی مهربان بسیار عالی نوشتيد احسنت خداقوت ممنونم از حضور گرمتون سپاسگزارم 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙 خندانک
        ارسال پاسخ
        محمدرضا صدقی
        محمدرضا صدقی
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۵۹
        🌹
        -🌹
        --🌹
        ---🌹
        -----🌹
        -------🌹
        --------🌹
        ---------🌹
        -----------🌹
        -------------🌹
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۴۰
        : خندانک خندانک خندانک 2:
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۸

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃

        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۰۴


        سلام نازنین دوست
        با آرزوی موفقیت و غلبه بر سختی ها و مشکلات برای شما
        موفق باشید ان شا الله

        🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻


        محمدرضا صدقی
        محمدرضا صدقی
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۵۹
        🌹
        -🌹
        --🌹
        ---🌹
        -----🌹
        -------🌹
        --------🌹
        ---------🌹
        -----------🌹
        -------------🌹
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۴۰
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۸

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۲۳
        درودبرشما استاد عزیزم جناب انصاری بزرگوار وگرامی وگرانقدر بسيار ممنونم از توجه ویژه شما سپاسگزارم ازنظر زیبایتان سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم عزیزدل 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۴۰
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۸

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        محمدرضا صدقی
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۵۸
        درود جواد جان عزیز 🌹
        نمیدانم واقعا چی بگم چی بنویسم ولی خب درباره قسمت آخر یچی مینویسم

        ولی میدانم یکی هست ناظر جهان
        خودش هست

        نیست یا اگه هست دیگه ناظر نیست ناظر هم باشه حواسش نیست دیگر مهم نیست چیزی واسش

        اینو از طرف خودم و خیلی از نوجوانها جوانها میانسالان نوشتم که هر روز عمرم باهاشون در ارتباطم و این حرف رو شنیده ام از آنها

        دیگه نیست

        (من تنها عضوی هستم خلاف بقیه میرم 😀 ولی نظرات منن دیگه و البته خیلی کسانی که با من یا من با آنها صحبت میکنم )

        سلامت باشی و سربلند 🌹👏🌹👏
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۲۹
        درودبرشما محمد رضا جان عزیزم بسیار ممنونم بابت نظرتون سپاسگزارم وتوجه ویژه شما سپاسگزارم ازنظر زیبایتان سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت گلهای زیبایتان سپاسگزارم عزیزدل دوستتتتتتتتتتتتتتتدارم عزیزدلم بسیار خوب ن شتی هرچند خلاف هم باشد🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۴۰
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۸

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۴۸
        🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻🌻⚘🌻⚘🌻
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        علی نظری سرمازه
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۳۸
        درود جواد جان
        خندانک خندانک
        خندانک
        جهان همان قدر که سخت است
        آسان هم هست
        سختی و آسانی با هم معنا پیدا می کنند
        در پس هر سختی آسانی نهفته است
        خندانک خندانک خندانک
        به سختی گرای و بدو شو زمخت
        که کمتر بدی بینی از دُم کُلفت
        خندانک خندانک
        خندانک
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۰
        درودبرشما علی جان عزیزم بسیار زیبا قلم زدید احسن برشما مممنونم ازتوجه ویژه شما سپاسگزارم ازنظر زیبایتان سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم عزیزدل 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۴۰
        خندانک
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۸

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۴۷
        🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻🌻⚘🌻⚘🌻
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ساسان نجفی(سراب)
        جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ۲۲:۵۹
        سلام و عرض ادب خدمت جناب کاظمی عزیز..
        جواد جان عزیزم:
        قبل از اینکه زندگی تو را برای خودش بسازد..تو سعی کن زندگی رو برای خودت بسازی..اینجوری زندگی مجبور میشه به هر شکل و جهت که تو دوست داری برات برقصه و بچرخه..
        خندانک خندانک
        کلام آخرم :
        (( زندگی سخت عجب می گذرد ))..
        معنی این جمله کوتاه👆🏼👆🏼 بستگی به ذهن خواننده دارد..

        بدرود..
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۴۰
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۸

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۴۷
        🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻🌻⚘🌻⚘🌻
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۳۰
        درودبرشما ساسان جان عزیزمممممم دوستتتتتتتتتتتتتتتدارم عزیزدلم بسیار ممنونم از توجه ویژه شما سپاسگزارم ازنظر زیبایتان سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت نوشته های زیبا عالی نوشتيد 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۸

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        منوچهربابایی
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۱۰
        سلام جواد جان گلکار و خوش قلب
        شبت بخیر رفیق خوش تیپ و دوست داشتنی.
        ممنون بابت وبلاگ خوبت،و اما


        خدا میگه؛«حواسم بهت هست و مراقبتم..»

        وقتی اینقدر قشنگ میگه لطفا نه نگرانی برای مسیر آرزوهات داشته باش نه غصه شو بخور.. اون همیشه و همه جا ڪنارته! بهش اعتماد ڪن...
        «إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا»




        آرامش
        نتیجه ی فڪر نڪردن به چیزاییه
        ڪه فقط به عهدہ ی خداست
        خدایا شڪرت ڪه هستی

        شرمنده دوستانم هستم که کمتر وقت میکنم بیام سایت و شعرای قشنگشون رو بخونم و کامنتی بزارم.تازه کار پیدا کردم و تمام وقت و انرژیمو گرفته .امیدوارم دوستان به بزرگی خودشون منو ببخشن. اینجا مینویسم چون میدانم دوستان زیادی اینجا سر میزنن
        شبتون بهشت.در پناه خدا
        🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۹

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃

        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک


        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۱۴
        درودبرشما استاد عزیزم منوچهر جان عزیزم دوستتتتتتتتتتتتتتتدارم عزیزدلم بسیار ممنونم از توجه ویژه شما سپاسگزارم ازنظر زیبایتان سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت توضیحات دادید خداقوت بهتون میگم دوستتتتتتتتتتتتتتتدارم عزیزدلم 💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۴۷
        🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻🌻⚘🌻⚘🌻
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۲۳
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        محمد اکرمی (خسرو)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۰۳
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۵۴

        🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃🪷🍃

        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۱۴
        درودبرشما محمد جان عزیزم بسیار ممنونم بابت گلهای زیبایتان سپاسگزارم عزیزدل 💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۴۷
        🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻🌻⚘🌻⚘🌻
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۱۵
        درودبرشما خواهر مهربان سرکارخانم حسین زاده عزیز بسیار ممنونم بابت گلهای زیبایتان سپاسگزارم ۰💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        مهدیس رحمانی
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۳۶
        درود برادر گرامی
        سپاس بابت پست زیبایتان از نظرات عزیزان بهره مند شدم 🙏 خندانک
        ایام به کام
        سلامت و پاینده باشید خندانک
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
        : خندانک خندانک 30:
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۹:۱۵
        🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻🌻⚘🌻⚘🌻
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۲۳
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۳۴
        درودبرشما استاد بانو مهربان سرکارخانم رحمانی بزرگوار بسیار ممنونم از توجه ویژه شما سپاسگزارم ازحضور گرمتون سپاسگزارم 💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۴۶
        🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻🌻⚘🌻⚘🌻
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۴۰
        خندانک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۱۱
        درودبرشما استاد عزیزم جناب انصاری بزرگوار وگرامی وگرانقدر بسیار ممنونم بابت گلهای زیبایتان سپاسگزارم عزیزدل 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        فهیمه روشن ضمیر
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۱۶
        من در مورد جهان سخت شعر نیمایی از خودم به یادگار میگذارم

        به نام کوچ
        کوچ باید کرد
        از این دلتنگی سرد و غریب
        از همه نامردمان سخت قلب،واقعا عجیب
        روبه ییلاقی بیاید رفت باشند مهربان
        بی خبر از حال و احوال تمام این جهان
        کوچ باید کرد...
        اینجا خانه ای آباد نیست
        هیچ قلبی مونس و غمخوار این گرداب نیست
        کوچ باید کرد....
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۹:۱۵
        🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻🌻⚘🌻⚘🌻
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۴۰
        خندانک
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۲۲
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۳۹
        درودبرشما سرکارخانم روشن ضمیر بزرگوار وگرامی وگرانقدر بسیار زیبا بود وپرمفهوم احسنت برشما خداقوت ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        سعید صادقی (بینا)
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۰۱
        سلام و درود خدمتتان جواد عزیز

        وبلاگ جالبیست

        جهان سخت!!!

        عجب

        جهان در سختی
        مطلبد مرد راه را
        لابد زنی میگوید

        منم که فتح میکنم
        انتها مسیر را

        چرا که چکش کاری
        سلوک مرد شکن است خندانک
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۹:۱۵
        🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻⚘🌻🌻⚘🌻⚘🌻
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۲۲
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۳۲
        درودبرشما سعید جان عزیزم بسیار زیبا وعالی بود احسنت برشما پرمفهوم بود احسنت برشما خداقوت عزیزدلم دوستتتتتتتتتتتتتتتدارم قلمتان همیشه سبز ونویسا باشدعزیزدل ممنونم از حضور گرمتون سپاسگزارم عزیزدل ممنونم بابت توجه ویژه شما سپاسگزارم ازنظر زیبایتان سپاسگزارم عزیزدل 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۹:۱۵
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۴۰
        خندانک
        زهرا حکیمی بافقی (الهه‌ی احساس)
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۹:۱۵
        دوش با من گفت پنهان کاردانی تیزهوش
        وز شما پنهان نشاید کرد سِرِّ مِی‌فروش

        گفت آسان گیر بر خود کارها کز رویِ طبع
        سخت می‌گردد جهان بر مردمانِ سخت‌کوش

        وان گَهَم دَر داد جامی کز فروغش بر فلک
        زهره در رقص آمد و بَرْبَط‌زنان می‌گفت نوش

        با دلِ خونین لبِ خندان بیاور همچو جام
        نی گَرَت زخمی رسد، آیی چو چنگ اندر خروش

        تا نگردی آشْنا زین پرده رَمزی نشنوی
        گوشِ نامحرم نباشد جایِ پیغامِ سروش

        گوش کن پند ای پسر! وز بهرِ دنیا غم مَخور
        گفتمت چون دُر حدیثی، گر توانی داشت هوش

        در حریمِ عشق نَتْوان زد دَم از گفت و شنید
        زان که آنجا جمله اعضا چشم باید بود و گوش

        بر بساطِ نکته‌دانان، خودفروشی شرط نیست
        یا سخن دانسته گو ای مردِ عاقل؛ یا خموش

        ساقیا مِی ده که رندی‌هایِ حافظ فهم کرد
        آصِفِ صاحب‌قرانِ جرم‌بخشِ عیب‌پوش

        حافظ خندانک خندانک
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۱۳
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ۲۲:۳۴
        خندانک
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۲۲
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۳۷
        درودبرشما استاد بانو مهربان سرکارخانم حکیمی بافقی بزرگوار بسیار شعری زیبایی را از حافظ نوشتيد احسن برشما پرمفهوم بود احسنت برشما مممنونم ازاین توجه ویژه شما سپاسگزارم ازحضور گرمتون سپاسگزارم 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۱۳
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ۱۶:۱۹
        ممنونم استاد عزیزم جناب انصاری بزرگوار وگرامی وگرانقدر بسیار ممنونم بابت گلهای زیبایتان سپاسگزارم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙
        راحله حصارکی (راحیل)
        دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ۲۱:۵۴
        درود جناب کاظمی 🌹🌹🌹

        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۲۲
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        محمدرضا صدقی
        دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ۲۲:۱۰
        🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        ღـ٨ـﮩـ۸ـﮩ✿ (♥‿♥) ✿ـ٨ـﮩـ۸ـﮩღ

        🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺🕺
        ✦❉ ❥ ❦ ❧ 🌈🌈 ❥ ❦ ❧ ❃
        🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺

        ✿_❤_❀_♥_✿_♥_❀_❤_
        🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ۲۲:۱۳
        درودبرشما محمد رضا جان عزیزم بسیار ممنونم بابت گلهای زیبایتان سپاسگزارم عزیزدل ممنونم 💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙 خندانک
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۲۲
        🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ۲۲:۱۳
        درودبرشما بانو حصارکی بزرگوار بسیار ممنونم از توجه ویژه شما سپاسگزارم ازنظر زیبایتان سپاسگزارم سپاسگزارم ممنونم بابت حضورگرمتون سپاسگزارم 💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵
        🩵💙💙💙
        💙💙💙
        🩵🩵
        💙🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0