بسم الله الرحمن الرحیم
کلمه ی حجاب از دید عارفانه مفهومی عمیق دارد و میشه گفت همه ی درد سر ها از آنجا نشات گرفته است که بین پیمان ازلی عبد و معبود که فرمود:
وإِذ أَخذ ربّك من بنيءَادم من ظهورهم ذريّتهم و أَشهدهم علي أَنفسهم أَلست بربّكم قالوا بلي
که همه ی ما عهد بستیم که پروردگارمان الله است. و حقیقت عالم لقاء الله و رجوع به معبود ِ حی لا یموت است(که این لقاء و دیدار و ارجاء لزوما بدان معنا نیست که بعد از مرگ اتفاق بیفتد، در آن حال که با هر حالی باشیم چه رو سیاه چه رو سفید مراتب قطع تعلق از دنیا اتفاق خواهد افتاد، مراد در همین دنیاست و گریزی به سخن معصوم که فرمود موتو قبل ان تموتو یعنی بمیرید قبل ازین که بمیرانندتان) حجاب های مختلف ما را غافل از راه عظیم پیش رو کرده است.
وقتی بانوی عظیم الشان خود را آراسته به حجاب ظاهر میکند، حقیقت کارش چیست؟!!! از جامعه ی الهی و بهشتی دنیوی مان حجاب های گناه و غفلت را چه برای خود و چه برای دیگران بر میدارد.
این به چه معناست؟
یعنی مظهریت بهشت معنوی چند مرتبه جلوتر اتفاق می افتد. چرا که حجابی از حجاب های غفلت و گناه از روی نورانیت و قدوسیت الله در منظر فرد فرد جامعه که ابتدای راه به سوی معبود هستند برداشته میشود. چیزی که کافران از آن کراهت دارند و البته خداوند در قرآن کریم اشاره ی لطیفی به این موضوع میکند:
يُرِيدُونَ لِيطفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
مى خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد
گوشه ای از دعای پر فیض کمیل:
یا نور یا قدوس
محل قدوسیت خداوند بسیار جای بحث دارد.
آنقدر حریم کبریایی اعظمی ست که امام علی علیه السلام در یکی از عظیم ترین فراز های مناجات شعبانیه (که در عظمت این مناجات همین بس که تقریبا تمام معصومین مقید بودند آن را بخوانند)
میفرماید: إلهى هَبْ لى کَمالَ الْانْقِطاعِ إلَیْکَ وَ أَنِرْ أَبْصارَ قُلُوبِنا بِضیاءِ نَظَرِها إِلَیْکَ حَتّى تَخْرِقَ أَبْصارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ إلى مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ وَ تَصیرَ أرْواحُنا مُعَلَّقَةً بعِزِّ قُدْسِکَ
خدایا كمال جدايى از مخلوقات را، براى رسيدن كامل به خودت به ما ارزانى كن، و ديدگان دلهايمان را به پرتو نگاه به سوى خويش روشن كن، تا ديدگان دل پرده های نور را دريده و به سرچشمه عظمت دست يابد، و جانهايمان آويخته به شکوه قدست گردد.
ببینید چقدر عظمت پشت کلمه ی قدوس نهفته است که بعد از در نوردیدن حجاب های نفسانی و نورانی هنگامه ی آویخته شدن روح به عز قدس میرسد.
پس چقدر مرتبه ی یک بانوی محجبه بالاست.
و در این معناست که معصوم فرمودند:
حفظ حجاب مساویست با مقام شهادت در راه خدا.
سعید صادقی
۱۰ ذی القعده ۱۴۴۰
۲۲ تیر ۱۳۹۸
درودبرشما جناب صادقی عزیز
پستی بسیار زیباوبجابود
کامل وعالی
بدون شک جدا از مسائل اعتقادی که شخصی است ومن معتقدم هیچ اجباری نباید درآن باشدوردورازتعصبات الکی ازحق نگذریم حجاب فواید بیشماری دارد ....