صفحه رسمی شاعر فردوس اعظم
|
فردوس اعظم
|
تاریخ تولد: | چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۶۳ |
برج تولد: | |
گروه: | افراغ اندیشه |
جنسیت: | مرد |
تاریخ عضویت: | شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ | شغل: | روزنامه نگار |
محل سکونت: | خجند |
علاقه مندی ها: | بدون اطلاعات |
امتیاز : | ۴۸۷ |
تا کنون 88 کاربر 212 مرتبه در مجموع از این پروفایل دیدن کرده اند. |
درباره من: فردوس اعظم سال ۱۹۸۴ میلادی در ده خودگیف سایه ناحیه مستچاه تاجیکستان چشم به عالم هستی گشاده است. فارغ التحصیل رشته زبان انگلیسی دانشگاه دولتی خجند تاجیکستان است. |
|
|
|
اشعار ارسال شده
|
|
دریغ شهر سمرقند و هم بخارایم
دوباره کاش، خدایا، از آن ما میبود! ...
|
|
ثبت شده با شماره ۲۱۳۴۷ در تاریخ سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۲۶
نظرات: ۱۴
|
|
میشود آیا نظام زندگی را زد به هم
در نمکدان هایمان جای نمک هم قند کرد؟ ...
|
|
ثبت شده با شماره ۲۱۳۱۸ در تاریخ دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ۰۸:۳۱
نظرات: ۱۵
|
|
بگو، آیا زمستان میتواند؟
به این دستان سرد و پاک و اسپیدش
سیاهی تن دنیای چرکین را بشوید؟
...
|
|
ثبت شده با شماره ۲۱۲۲۷ در تاریخ جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ ۱۸:۲۶
نظرات: ۲۳
|
|
شکست شیشة دل ها هنر نیست
هنر آزار روح همدیگر نیست ...
|
|
ثبت شده با شماره ۲۱۱۳۷ در تاریخ سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ۱۹:۳۵
نظرات: ۲۴
|
|
` یعنی کسی به قدر غزل ها نمی رسد تنها تو می دهی به غزل های من بهاs` ...
|
|
ثبت شده با شماره ۲۰۰۶۰ در تاریخ پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ ۱۸:۵۶
نظرات: ۹
مجموع ۱۰۲ پست فعال در ۲۱ صفحه |
مطالب ارسالی در وبلاگ شاعر فردوس اعظم
|
|
مجموعه غزلهای فردوس اعظم - شاعر جوان تاجیک در انتشارات "پویان" شهر تهران با شمارگان 1000 نسخه و با دو خطّ فارسی و سیریلیک تاجیکی منتشر شد. کتاب مذکور 30 غزل فردوس را در بر میگیر
|
|
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ۱۶:۴۱
نظرات: ۲
|
|
از آن روزی، که شعر زلال به عالم ادبیات معاصر فارسی وارد شد، چند مدّت گذشت. سبک شعر زلال در عرصة ادبیات هواداران و پیروانش را پیدا کرد. امروز برملا است، که شاعران پارسی گو از ممالک ایران و افغانس
|
|
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ۱۱:۴۴
نظرات: ۱۲
|
|
امروزها تحقیق موضوع های گوناگون تصوّف در ادبیاتشناسی معاصر تاجیک و فارس توسط کوشش و تلاش پیگیرانة یک گروه محقّقان وسعت تازه گرفته است. در مورد آموزش تصوّف و تأثیر آن به ادبیات تاجیک و فارس زیاد
|
|
يکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ ۱۴:۰۱
نظرات: ۱
|
|
همزمان متوجّه گشتیم، که واژة رقص در آثار مولانا بیواسطه همچون وسیلة تصویر بدیعی استفاده شدست، مولانا به وسیلة این واژه تصویرهای ناب و ناموتکرّه را ایجاد کرده است، که به شکل
|
|
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ ۲۰:۳۹
نظرات: ۳
|
|
«سماع» که نوایی در قالب رقص، موسیقی، شعر و آواز است. در مأخذها قید شده، که «سماع، حالی است، که بر اثر آواز خوش یا نغمة دلکش، صوفی را دست میدهد. در این حال بعضی حرکات ناخداگاهانه از وی سر
|
|
سه شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۰ ۰۸:۳۴
نظرات: ۶
مجموع ۷ پست فعال در ۲ صفحه |