چرا ای کوفیان امشب علی سر از عبادت برنمیدارد
به روی سجدهگاهش پس چرا دست از ارادت برنمیدارد؟!
امام آسمانها و زمین افتاده در خون بین غریبانه
به درگاه خدا یک دم جبینش از زیارت برنمیدارد!
کنار قامت خونش ببین قد قامت محراب و مسجد را
به هنگام شهادت هم علی دست از شهامت برنمیدارد!
علی شاهنشه دین است و نخلستان از او خُرم ایا کوفی
شکست ارکان دین اما علی سَروَش ز قامت برنمیدارد!
کریم است و به قاتل میدهد فرصت ببین خیبر کن دین را
به هنگام شهامت هم علی دست از کرامت برنمیدارد!
به فرق حیدر کرار و شیر حق ببین تیغ جفا آمد
چرا پس ابن ملجم یک قدم بهر ندامت برنمیدارد؟!
تمام کائنات از سوگ حیدر در فغان و ناله و شکوِه
ولی مولای درویشان دمی بهر شکایت برنمیدارد!
حسین و زینبش نالان و گریان بین کنار بستر حیدر
حسن محزون و کلثومش ببین دست از عیادت برنمیدارد!
صدای رستگاری رفته تا عرش برین از سجده ی مولا
ببین در لحظه ی آخر ولی دست از هدایت برنمیدارد!
...
یا علی(ع)
...
مهدی بدری(دلسوز)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷