دکـانـداری بـسـا شـغـل عـجیـبیـسـت
خـریـدار لـچــک ، دامــن فـروشـسـت
یـکی عـمـده فـروش بی نـظیـریسـت
بـرنـج و گـوشـت و روغن فروشسـت
یـکی بـقّـال سـاده لـوح و صافیـسـت
یـکی قــصّاب یـکـی آهــن فـروشست
یـکـی دارد هــزار هــکـتـار زمــیــنِ ..
کـشـاوزی ولـی خــرمــن فـروشســت
یــکـی بــزّاز و خــیّـاط نـمـونــسـت !
چـه از نـاپـختـگی ، سوزن فروشست
یکی از فـرط جاه و مـکنـت خویش :
نظر تنـگست یا خویـشتـن فروشست
یـکـی ســرمـایـهدار ده ریـالــیســت :
هــزار مـثقـالـیِ نـیـم مـَن فـروشـست
یـکـی بـیخـانـمـانِ خـانـه بــر دوش !
یـکی با ثـروتش ؛ مـسکـن فروشسـت
یـکـی ؛ مُــنـشـی بـنــگاه حــمـاقــت :
نـفـهـم و احــمـقِ کــودن فـروشـسـت
یــکـی دائــم بــبــافــد لاف مـــردی :
ولیـکن پشـت پــرده ، زن فـروشسـت
یـکی هـم مـادر بی سـر پـناهـیسـت :
کـه او از ناعــلاجـی ؛ تـن فـروشسـت
یـکـی هــم جــای بـلـبـل یـا قــنـاری :
نِـگَر ؛ هـفـت دانـه یا ارزن فروشسـت
یـکـی دارد بــوتـیـک شـیـک و نـابــی
ولـی او عـمـدتـاً ؛ مانـکـن فروشسـت
یکی آنقـدر سـوگـوارسـت و گـریـان :
شـِگردش غـصّـه و شیـون فروشسـت
یـکی کـوه زر و گـوهـر شـنـاس اسـت
ولـی از بخـت بـد ؛ معـدن فروشسـت
یـکی دلّال جـنگــسـت و خــشـونـت ؛
چـو بر بـیگـانـگان ، ایـمـن فروشسـت
أسـفناکـست و حـیـف ؛ آمــوزگـاری ..
خـودش استـاد و امّـا فــن فـروشست
بــده دشـــنــام بــر درمــانـــگـاهــی :
که در آن دکتـرش ، واکسن فروشست
ز هـــر کــالا ؛ فــروشــنـده زیــاد و ...
مـتـاع کـاســبـان ، أیـضـاً فــروشسـت
دمـیـد جــان کــلام و تُـف بــیـانـداز :
تو روح آن کـسی ، مـیهـن فروشسـت
فروشگاهحماقت
یزدان_ماماهانی
سـرایـش
_🎼🎸گیـــتار بـیتــــار🎸🎼_
بسیار زیبا و شورانگیز بود
مبین مشکلات جامعه
دستمریزاد