پیش از آنکه بُـکنـد " گاهـشمـار " افـشایت ..
دسـت بــردار از ایـن ســیـطــره بـازیهـایـت
ظلـم تا کی ؟ سـوالـیسـت همـه میپـرسنـد !
خــار ؛ کَـنـده نـشـود ، ریـشـه زَنَـد جـا پـایـت
چـشم پـوشانـدی و خاموش بمانـدی امروز :
" پـاک گـشـت یـاد تـو از حـافظـۀ فـردایـت "
ظلـم ؛ گـو خـط و نشانـها بـکشیـدن تا کـی ؟
خط خطی هم ز رقیبان شدی و اعـضایـت !
ظلم ؛ پیمودی مسیری که "کجی" نامش بود
نـیـسـت در دامــنـۀ " کـجـرَوی " تــو غـایـت
ظلـم ؛ بـُگْـشادی مـغازه قفسـه چیـدی ، واه !
" کسبْ زورگویی و خونریزی شده کالایت "
ظلـم ؛ از خوردن خـون ، لـذّت کافـی بـردی !
واه ؛ زان روز بــتــرس خُــرد شـود پـهنـایـت
ظلم " هرلحظه به یک پاشنه نمیچرخد در "
جـای بــاز مـیکــنــد و هــرز شــود لـولایــت
ظلـم ؛ گاه نـیشِ پشـه جانِ گـراز بِـسْـتـانَـد ..
دست بسیار و بسی هست چو دست بالایت
ظلــم ؛ تــارانــدی اگــر مــنـفـعــت مــردم را :
واه ؛ روزی مــلـلـی هــم بِــبَــرد ، یــغـمـایــت
ظلـم ؛ از دسـت تو ناکام بـگفـت : " واویـلا "
بــر گــوش رِسَــد ..! " نـغـمــۀ واویــلایــت "
ظلم؛ نی دست تو خودکاروکلنگست ،وقتی :
سـاخـت ویـرانـه بـنـا ، جــوهــرۀ امـضـایــت
ظلـم ؛ سـر آمدنت سر بـرسیـد ، امـضا کـن ..
زیـــرِ آن ، پــاورقِ بــرگــۀ اســتــعــفـایــت !!
ظلـم ؛ بر کَـمْـرۀ تـاریـخ بـشوی ضبـط و درج
پخش خواهـد شد و وقتش بکنـد رسوایـت
داد بــیــدادگــر .. آبـــادی مـــردم بــر بـــاد !!
دور بــاد ؛؛ " دار " ز پـــنـــدارِ تــوهّــم زایــت
فعل در مـصـدر " میـهن " بِـنَـهفـت از پایان !
بـنْـویـس به وطـن تـن " بِـنَـهـیـم " انـشایـت
سیطره
یزدان_ماماهانی
آغازسرایش۱۱_۷_۱۴۰۳
پایانسرایش۱۵_۷_۱۴۰۳
جستار_چکامه_تابوشکنی
مفعولُ_مفاعیلُ_فعولن_فعلُن
_🎼🎸گیـــتار بـیتــــار🎸🎼_
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود