نور هفتم ....و شهادت ....
لقب کاظم ،یعنی صبر ،یعنی تحمل
یعنی کسی که خشمش ،مثل ابی در گلو بود./
پدر ،مولا ،ضامن اهو ، صاحب مهرورزی
پسر مولا، ضامن صدق ، صاحب راستی
زندان ، خانه او شد ،سرای ارامشش
زهر ،شمشیر بر جان او شد ،بال عروجش گشت./
ای دنیا ! ای دنیا پرستان !
بهر چند صباح لذت ،
با ایشان و محبانش ،چه کردید ؟!
که دین خود پنهان داشتند ،در جمع و درظاهر./
اما نداستید ،دین یعنی درستی در عمل ،
صداقت در کلام ، پاکی در پندار
دین یعنی مهربانی ،یعنی پرهیزگاری .
دین یعنی دوست داشتن مردم ، اعتقاد در قلب./
پس نداستید ،فقط خود را فریب دادید/
ایشان ومحبانش ،مخفی نکردند .
دینشان ،آئینشان ./
عمل کردند در رفتار و اندیشیدند در افکار ،رعایت کردند ،در گفتار
پس تاریخ بداند ،دین راستین یعنی: پندارنیک ،گفتار نیک ،رفتار نیک
دین یعنی :نور،خورشید ،یعنی :حقیقت
وانچه باقی خواهدماند ،در همه دوران،
نور است و سپیدی ....
تسلیت ای مولایمان ،صاحب عصرعج
تسلیت ای طالبان حق ،عاشقان نور
تسلیت ای زمین ،مادر هستی و محب مهر
🏴🏴
شهادت باب الحوایج حضرت امام موسی کاظم تسلیت