چهارشنبه ۱۶ آبان
زمانه شعری از رضا درویشی(درویش)
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶ شماره ثبت ۹۴۰۷۰
بازدید : ۲۴۷ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر رضا درویشی(درویش)
آخرین اشعار ناب رضا درویشی(درویش)
|
زمانه
ای وای عجب دنیا شده چه جای نامردان شده
هر کس که او را بنگری ز آهو روباهان شده
دنیا ندارد بر کسی رحم و مروت و وفا
هر کس که او را بنگرم همتای بی رحمان شده
پدر از اولاد خویش ، مادر از فرزند خود
دنیا را که بنگرم دانم چه بی میلان شده
آه که افسوس میخورم از رنج و تقدیر و جفا
طعم دنیا میچشی چو زهری بر دهان شده
یکی اید بگوید که پناه برم به کام دیار
هر کجا که می روی جای ستمکاران شده
هر چه ناله میکنم از این بخت و فال و سیه
اهای رحمان ، اهای حکیم دنیا چرا چونان شده
ندایی مرحمت فرما که مردم هوشیار کنی
هر کس که او را بنگرم چو کافری نادان شده
از این زمانه ای خدا بسی دلم زخمی شده
چه کار کنم که قلب من از عشق او سوزان شده
ارام جان گر لطف کنی درویش خسته جان دهی
جانی دهم بر خسته دل ، بنگر دلم ویران شده
💌💌💌💌💌💌💌💌
(درویش)
|
نقدها و نظرات
|
از نظر گوهر بارتان متشکرم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود