جمعه ۲ آذر
نصیحت پدرانه شعری از حسن نوروزنیا
از دفتر حرف دل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ۲۲:۳۴ شماره ثبت ۹۲۲۶۳
بازدید : ۳۲۸ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب حسن نوروزنیا
|
نصیحت پدرانه
شوخی با مولانا
این بار غلط کردی در کار دگر رفتی
هربار ضرر کردی چون بار دگر رفتی
صد بار به تو گفتم راهی به تو بنمودم
تو پول پسندیده هر بار دگر رفتی
دلالی و افسون را بنگاه بپا کردی
تحصیل نکردی تو با تار دگر رفتی
گفتم که پسر جانم عاقل نشود جاهل
در حال غلط کرده با یار دگر رفتی
از جمله قمار کردی اندوخته کارت را
صد تار بریدی تو در تار دگر رفتی
گفتی که پدر جانم در غار نمی مانم
آن یار به غار ماندو تو غار دگر رفتی
چون کم بشود پولت هم زرد شود رنگت
بازار گران دیده بازار دگر رفتی
آبان ۹۹
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و پر معنی است
مبین مشکلات جامعه