جمعه ۲ آذر
حرف دل ملت شوخی با حافظ شعری از حسن نوروزنیا
از دفتر اجتماعی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ۱۴:۲۵ شماره ثبت ۹۱۸۸۰
بازدید : ۲۲۱ | نظرات : ۹
|
آخرین اشعار ناب حسن نوروزنیا
|
شوخی با حافظ حرف دل ملت
فکر مردم همه آنست که او شد یارش
او در اندیشه که چون عشوه کند در کارش
قهرمانی همه آن نیست که موری بکشند
سرور آن است که باشد غم خدمتکارش
جای آن است که پول موج زند در دل ارز
زین تقابل که گران می شکند بازارش
آنکه از فیض تو آموخت سخن ورنه نبود
این همه وعده بی حد و حساب در بارش
ای که در مجلس شورا به صفا می گذری
برحذر باش که سر می شکند دیوارش
آن وزیری که رود قافله ها همره اوست
وآن نماینده ما حکم دهد بر دارش
صحبت مردم تو گرچه خوش افتاد ولی
جانب ملت عزیز است فرو مگذارش
مدعی سرخوش از این است که تندی کرده
سر برجام دگر می رود آن دستارش
دل نوروزنیا مانده به ارزانی ارز
ناز پروردِ وصال است مجو آزارش
آبان ۹۹
ح. نوروزنیا
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
موفق باشید