پـانـزده درصـد ز صـد درصـد محبّـت باقـی است
پنــج درصــد یـا از آن کمــتر مودّت باقـی اســت
زنــدگی بو میــدهد ؛ آنهــم نه بوی عطــر خــوش
بوی گنــد فقــر و بــدبختــی و نکبت باقـی اسـت
رشتــهٔ فحــشا و سکــسی بر عقــول کرده خطور
داخــل گــودال انــدیشــه ، کثــافــت باقـی اسـت
ریـشــهٔ آفــت بـگـردد بیـش و آســیـب بیـشـتر ..
ظلـــم ؛ پایانــی نــدارد تا کـه قــدرت باقی اسـت
چــاه کنــدن زیــر پــا و سنـــگ بــر ره ریـختـن :
کاهـش تســریع فخـرست ؛ تا حسادت باقـی است
قــرن بیســت و یـک ، نمیگیـرد ســراغ عشـق را
بر لـب و لـپ وقایــع بـــوس شهـوت باقی اسـت
طبــق عـادات بــدی هــم سرنوشــت خورده رقـم
تــرک نمـیگـردد اگـر معــتاد عـادت باقـی اســت
ســادگی خــر همیــشه کار دسـتــش مـیدهــد !!
غالـب خُلقـش نگــردد ، ایـن طبیـعـت باقـی است
میــش بـــودن ابلـــهانــسـت در نبـــرد گـــرگــها :
با وجود گوسفنـدان ، تـرس و وحشت باقی است
میتـوانی خــوب باش و مــهـر ورز و عشـق کن ..
عمـر را بشــمار غنیـمت تا که فرصت باقی است
بدخلقی
یزدان_ماماهانی
سرایش۹_۷_۱۳۹۹
بسیار زیبا و موثر بود
آموزنده و مبین مشکلات جامعه
دستمریزاد