سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      سردار رفت

      شعری از

      رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)

      از دفتر نغمه های ساقی نوع شعر مثنوی

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ۲۲:۰۶ شماره ثبت ۹۰۳۶۰
        بازدید : ۲۷۱   |    نظرات : ۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      آخرین اشعار ناب رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)

      سردار رفت
      شعر روضه  
      شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
      ----------------------------
      تا  که جان از پیکر سردار رفت
      خوی حیوان بر تن اشرار رفت
      معجر و انگشتر و خلخال رفت
      مادرت  تا  گودی  گودال  رفت
      زینب کبری  رسید  آسیمه  سر
      بر  سر  جسم  تو ای قرص قمر
      دید   آن  نخل   برومند  رسول 
      نور  چشمان علی  و  هم  بتول  
      میکشد خنجر ستمگر حنجرش
      گرگ ها حلقه زدند دور و برش
      هر کسی باقصدغربت بی امان
      می زند  بر  پیکر  آن  قد  کمان 
      شعله زدبرخیمه ی بانوی عشق 
      قافله  سالار  شد   ماه   دمشق 
      بعد  کوچ   سید  و  سالار  دین 
      رفت اسارت خواهرحبل المتین
      سید السجادگشته روضه خوان
      او شده  بر خلق امام عصر شان
      روزْ گشته  نوحه خوان این عزا
      شبْ بگرید چون علی شیر خدا 
      روی    نیزه   قاری   قرآن   شده 
      کودک ششماهه اش برهان شده
      رقص نعل تازه  روی جسم و تن
      گشته تشییع پیکری با صد مِحَنْ
      خانه ی حق شدسیه پوش غمش
      تا   قیامت  هست  بانگ  ماتمش
      -----------------------------
      شاعر رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
      ۴
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      عباسعلی استکی(چشمه)
      دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ۰۸:۵۲
      درود بزرگوار
      آیینی بسیار زیبا و با شکوه بود
      دستمریزاد
      اجرتان با سالار شهیدان کربلا خندانک
      محمد قنبرپور(مازیار)
      سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۹:۴۸
      سلام
      بسیار آهنگین و موزون بود مرحبا به شما استاد بزرگوار و فرهیخته خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0