سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 15 تير 1403
    30 ذو الحجة 1445
      Friday 5 Jul 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        جمعه ۱۵ تير

        ترانه ..هو یاعلی..تقدیم به استاد طوفان عزیز

        شعری از

        منوچهر منوچهری (بیدل)

        از دفتر فقط بخاطر تو نوع شعر

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ ۱۸:۱۸ شماره ثبت ۸۸۶۰
          بازدید : ۸۰۰   |    نظرات : ۱۴

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر منوچهر منوچهری (بیدل)

        الهی جان من دیگر

        من گم کرده سامان رانمی خواهد

        الهی چشم من دیگر

        پگاه صبح تابان رانمی خواهد

        الهی قلب من باناله افغان

        شرنگ هجر می نوشد

        ولی ازیار مهرویم

        دگر آن وصل درمان را نمیخواهد

        مراگفتند

        از آتش توپروا کن         ÷

        ولی این این شمع سوزانم

        بجز آن نار تابانرانمی خواهد

        مراگفتند

        چون سروصنوبر راست قامت باش

        ولی من بیدمجنونم

        که جز مهر رخت دیگرنمی خواهم

        فروق صبح امیدم

        درخشیدو مرامبهوت نورش کرد

        ولی این چشم گریانم

        بجز ان سیل باران رانمی خواهد

        شراب ارغوانی رازمینای لبش دادند

        ولی این سینه تنگم

        بجز آن گل عذا ن رانمیی خواهد

        تن درمانده ام

        بر وادی وصل وفابر دند

        ولی این جان تبدارم

        بجزآن داغ هجران رانمی خواهد

        بسوی کعبه ام بردند

        که این وادی ایمان است

        ولی راه تمنایم

        بزیر طوبی فردوس

        تخت زربناکردند

        ولی این قلب صحرایم

        جز خار مغیلان رانمی خواهد

        مرابر مرکب دل

        سوی رضوانش فرابردند

        ولی پای دل خسته

        جز آنراه بیابانرا نمی خواهد

        دل بیدل را

        جز عشق مولایش نمی تابد

        زبان دل

        به جزهویاعلی جانرا نمی خواهد

         

         

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        1