سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    تمثیل رویاها

    شعری از

    علی ربیعی

    از دفتر از کوچه ها تا سفر نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ شماره ثبت ۸۸۱۲۲
      بازدید : ۱۷۸   |    نظرات : ۴

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر علی ربیعی

    بی حاشیه تفنگ و تیر
    به استقبال آسمان میروم
    از صخره و دره می گذرم
    در هر کوی و برزن  می رویم
    در خروسخوان سحری می خوانم
    هر بامداد برمی خیزم بسان خورشید
    و کلاه از سر بردارم
    به احترام جنگل و دریا و بیابان
     در سایه سار درختان بلوط وصنوبر
    از عسرت زمانه نمی ترسم
    گاهی به  التماس سگی بیجا
    آغاز پرنده ای گرفتار
    عبور آهویی زخمی كمك می کنم.
    چون صحراي مرطوب ماهشهر
    با آهنگ  ترسالی و باران
     به قاصدكها  یاد آوری می کنم كوچ  را
     تا حوالي چشمه های گریان دنا
    آنجا که وطن
    در ویرانه های جنگلی سوخته
    البرزش را جا گذاشت
    خواستم كه از  تمثيل روياها
     به دگرديسي آرزوها  برسم
    ماهشهر سال 1399 ع-بهار
    ۲
    اشتراک گذاری این شعر
    ۳ شاعر این شعر را خوانده اند

    علی ربیعی

    ،

    رامینه خوشنام

    ،

    عباسعلی استکی(چشمه)

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷
    شورانگیز و زیبا بود خندانک
    علی ربیعی
    علی ربیعی
    جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۲۳
    ارادت دارم دوست بزرگوار
    ارسال پاسخ
    رامینه خوشنام
    پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۱۲
    درودتان🌹🌹
    علی ربیعی
    علی ربیعی
    جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۲۴
    زنده باشید بانوی بزرگوار
    ارسال پاسخ
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0