شنبه ۳ آذر
ارزشِ چای لب سوز شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۲۲ شماره ثبت ۸۵۷۹۵
بازدید : ۳۷۲ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
ارزشِ چای لب سوز
دیدنِ روی تو ازدیدنِ یک جسد ،
غم افروزترست
ژولیدگی ات ،
از بی سروسامانه گیِ ولگردی ،
پُر ز افسوس ترست
مجنون شده اندام نحیف ات ،
از اسکلتی آویزان ،
رو به مُوتی ات ازآنهم ،
بسی، ملموس ترست
ناامیدی ات ز بی نهایت ،
مثل یک کافر حربی ست
پرتره و نوع نگاهت ،
ازجنگ ونزاع هم گاهی ،
شادی و شعف سوزترست
تو به من بگو !
میل به دنیا و نرسیدن به آن ،
دلسوزترست ؟
یا مرگ و دگر نیامدن ،
شعله برافروزترست ؟
مگر بر دوش ات ،
بار گنهی حس می کنی ؟
که چنین داغون
رغبتِ بوسه به دنیا
همه اش ازتو رمیده
با غم وغصه
دگرجان و تنِ تو ،
بسی دوست ترست
.
.
.
تو ازاین سیاستِ بی پدر ومادر،
مگر حُسنی دیدی ؟
که لبت ز فرخیِ یزدی هم ،
حتی ،
لب دوزترست
گاهی یک فنجان چای ،
با روح کاری میکند
که همه لذت دنیا ،
درهمانی ست که لب سوزترست
بهمن بیدقی 99/2/16
|
نقدها و نظرات
|
باسلام وعرض احترام استاد رافعی بزرگوار از نگاه مملو از مهرتان متشکرم بینهایت لطف دارید | |
|
باسلام وعرض ارادت استاد بزرگوار مثل همیشه لطف دارید سپاسگزارم از شما | |
|
باسلام وعرض ادب سپاسگزارم بزرگوار | |
|
باسلام وعرض ارادت استاد معینی بزرگوار سپاس از محبت دائمی تان دست حق بهمراهتان | |
|
باسلام وعرض ادب بزرگوار سپاسگزارم ازمحبت بیکرانتان | |
|
باسلام وعرض ارادت بزرگوار تشکرمیکنم از محبتتان و مهر سرشارتان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودها شاعر گرامی