الا یا ایّها الساقی، بده یک بَستِ کامل، ها!
کرونا حمله ور شد زان، نباید بود غافل، ها!
هجوم آورده بی رحمانه چون این لعنتی ویروس
که پیشش لُنگ اندازند ناچارانه، قاتلها
خدا نا کرده گردم مبتلا بر آن اگر، روزی
کند معشوقه ام حتی به آسانی مرا وِل، ها!
زمینگیرند وقتی که در این اوضاع اهل العلم
کجا میداند احوال مرا هر پخمه جاهل، ها؟
چگونه؟ با کدامین عقل؟ در عصر مدرنیته
قمارِ عشق می بازی به توضیح المسائل ها
شرائط هم اگر باشد فراهم شرط عقل است این
نباید کرد با هم دست بر گردن حمایل، ها!
همین در برگرفتن های عشقولانه ، جان تو
بسی قاتل تر است امروز از زهر هلاهل، ها
جدا کن بستر از همسر بگو با او: معاذالله
به گیسوی تو دستِ من چگونه بوده مایل؟ ها؟!
اگر مِن بعد جان بخشی ندارد لب گرفتن، پس
ببوس از دور دلدار خودت از پشت حائلها
هزاران سال از عمر جهان بگذشته است، امّا
کسی دیده ست آیا بیش از این ویروس هائل؟ ها؟
به خودرو می زنی بنزین و غافل هستی از این که
تو را بد بخت خواهد کرد آن آلوده نازل، ها!
خدایا مبتلا گردیم اگر با بی مبالاتی
کسی خواهد بَرَد سالم بدر جان با تراوِل؟ ها؟
نه ای از جان خود سیر ار، بکش تریاک با وافور
متی ما عندک التریاق، من دون الدلائل، ها!
مبادا پا کشی پس زان، که خسران مبین است این
و بر حالت خماری می شود ای دوست شامل، ها!
به می سجاده اش رنگین اگر خیّامِ نیشابور
نمی شد کی صفا می دید در آنجا "صفادل"، ها؟
الا یا ایّها الساقی، بده یک بَستِ کامل، ها!
کرونا حمله ور شد زان، نباید بود غافل، ها!
ژیبا و ملیح