در کلبه ی ما شور وشعف، پول و طلانیست
آنقدر گرانیست خوشی، سور وصفانیست
یک برگ تراول عوض پنج هزاریست
در جیب کُتم صدتومنی محض رضا نیست
بنزین سه برابر شد و یارانه ی ماسوخت
در سفره ی ما نان،کره،سرشیر،غذا نیست
نوشابه ،دلستر،موهیتو،آب گران است
یک چایی کمرنگ تهِ قوری ما نیست
پوشاک ندارم شده ام طاهرِعریان
پیراهن من پاره و شلوار دوتا نیست
عمریست که مستاجر یک زیرزمینیم
در دخمه ی سی متریِ ما اِنقَده جانیست
از هشت جهت دوره نمودست مرا درد
صد جور مرض در بدنم لیک دوا نیست
همسر نستاندم شده ام بی سروسامان
پیریم در آغاز شباب اینکه روانیست
بلقیس دو سالیست مانیکور نکرده
یک همسر کم خرج چو او هیچ کجانیست
تحریم ز بیرون شده ایم و ز درون قفل
زنجیر به پا،غُل به کمر،روح رها نیست
یک وام گرفتیم و بدادیم سه چندان
گفتند که این بهره ی بانکیست ربانیست
یارب شُشِ ما گشته خود اگزوز خاور
اکسیژن خالص برسان چونکه هوانیست
افسرده و سرگشته و بی تاب و توانیم
ما همچو مریضیم که امّید شفا نیست
ما مرکز اندوه جهانیم خدایا
چندیست که در مردم ما شور و نوا نیست
اخبار نشان داد که ما اِندِ رفاهیم
قطعا که چنین است و در این بیت ریا نیست
برخی حضراتند خود حضرت ابلیس
آقای فلان کشور ما ارث شما نیست
آنقدر که بیکار در این جامعه داریم
در گینه ی بی صاحب و در هند و غنانیست
تیمار فقیران اثر ذکر جمیل است
هر کس ندهد مائده در سمت خدانیست
یارب سببی ساز نمیریم و ببینیم
در کوچه و پس کوچه ی این شهر گدا نیست
جبریل به دیدار " نبی" آمد و گُرخید
گفتا که چنین مخمصه در روزجزانیست
رحیم نبی
مصرع تیمار غریبان اثر ذکر جمیل است از حافظ است که با تغییر کلمه غریبان به فقیران ازین مصرع استفاده کردم.
مصرع یک چایی کمرنگ که در قوری ماهست از استاد محمد خرمشاهی رو به صورت یک چایی کمرنگ ته قوری ما نیست تغییر داده استفاده کردم.
همچنین مصرع یک همسر کم خرج چو او هیچ کجا هست؟ استاد خرمشاهی رو به صورت یک همسر کم خرج چو او هیچ کجا نیست درآوردم.
شعر بروزن "در کلبه ما رونق اگر نیست صفا هست" سروده شده
مبین مشکلات جامعه
عالی
شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تسلیت باد