شنبه ۳ آذر
ایران شعری از موسی حسین پور
از دفتر سیگار خاموش نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶ شماره ثبت ۷۹۰۷۷
بازدید : ۷۵۴ | نظرات : ۷
|
آخرین اشعار ناب موسی حسین پور
|
کسی در زد
کیستی؟
میشناسی ام
سال هاست که آشنایی از در محبت به سویم نیامده
همه و همه
برق قطع شد
دلار گران شد
آب هست
اما کم هست
بحث کیسه برنج و روغن داغ شد
کلماتی چون
اختلاس و برجام ابداع شد
دزدی حلال شد
و
آن جا بود که از خود پرسیدم ایران چه شد...
آری
ایران در گوشه ای اعدام شد
به جرم عشق
و پریشانی گیسو ی ژولیده اش
به جرم اعتراضات از سر گرسنگی اش
به جرم شادمانی از سر هیچ اش
به جرم اعتماد به افرادی که دین را بازیچه دست خود میکنند
به جرم نداشتن بند پ که مشکلات همه را حل میکرد الا او
میدانی راست میگویند آمریکا هیچ غلطی نمیکند
اما
ما برای آبادی ایران، ما برای مردم داغ دیده این خاک، ما برای تاریخ چندین ساله مان، ما برای خود
چه غلطی کرده ایم.....
ما به خود ما به ایران بدهکاریم
آری همان زمان بود
وقتی به مشکلات هم میخندیدیم
ایران در گوشه ای دفن شد
وقتی به جای حمایت از یکدیگر از هم نردبانی برای بالا رفتن ساختیم
ایران در گوشه ای دفن شد
و وقتی به جای اعتراض و حمایت از حقوق دیگران و خود
سکوت کردیم
ایران در گوشه ای دفن شد...
ما چرا اینگونه شدیم
ای ایران برخیز و سر از خاک بیرون بیار
پاییز برگهایش را به خونمان آغشته کرد
ایران برخیز
تا انتقاممان را از این فصل نامرد و از سیاهی که تو را در بر گرفته بگیریم
ناگهان
برق آمد
ذهنمان هوشیار شد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما