با اینکه نصفِ مملکت را آب برده
اما کماکان بوووقِ ما را خواب برده
در وضع بحرانی، ستادِ رفع بحران
بر سفره ی بی نانِ شان بشقاب برده
جایی که مرد و زن اسیرِ چکمه هایند
امدادِمان محموله ی جوراب برده
بزغاله ی بی شیرِ چوپان جوان را
آبِ به شیر افزوده ی ارباب برده
هم نقشِ بر آب است نقشه های دشمن
هم "نقشه" ی ما را به زیرِ آب برده
هر روز پیگیرم که سرخطِ خبرها
شاید ببینم بووووق را سیلاب برده !
***********************
باران که نیامد علما فرمودند:
از شدتِ بی حجابی و هیزی هاست
این سیلِ اخیر، یادمان داد "حیا "
شرمنده ی گربه ی درِ دیزی هاست
***********************
تا نوبتِ ما رسید؛ وارونه گذشت
در حسرتِ میوه دادنِ پونه گذشت
اندوهِ تمامِ سال، بر گونه چکید
هر سال بهارمان بدین گونه گذشت..
***********************
خوشبختیِ بی کرانه تقدیم شما
آرامشِ جاودانه تقدیم شما
دارایی ماست طبعِ ناقابل ما
این عیدیِ شاعرانه تقدیم شما
مهدی صادقی مود / سال نوی عزیزان هم مبارک
واقعاً کم نظیر و عالی بود خصوصاً شعر اول