خواب می دیدم جهان زیبا شده
شیوه ی نو در زمین ، بر پا شده
شهر ها دیگر نی اند از هم جدا
کلِّ عالم در دهی ، یک جا شده
شادو خندان مردمان هر جا که هست
عالم و آدم همه ، زیبا شده
نیست حاکم هیچ کس بر مردمان
مردمان خود در جهان ، یکتا شده
هر کسی هر فکرو هر رسمی که داشت
در درونِ جعبه ای ، ابقا شده
جعبه تنها عنصر فرمانده است
زانکه از فکرِ ملل ، دانا شده
هر کسی را پاسخی خواهد ، دهد
پا سخش بر رای ها ، مبنا شده
قدرت مردم ز هر چه برتر است
اینکه تک تازی ، دگر امحا شده
اطلاعاتِ جهان ، هر لحظه ای
بعدِ تحلیل اش ، همه افشا شده
کل مردم آگه اند از ما جرا
نیست پنهان ، نکته یِ سودا شده
نیست امکان خطا بر فرد فرد
تا شروع سازد ، رهش افشا شده
کل نوزادان نظارت می شوند
تر بیت در هر کجا ،بر پا شده
در مدارس علم و دانش جاری است
کودکان آگه تر از ، ما ها شده
جهل و نا دانی همه رخت بسته اند
علم و دانش ، با عمل همتا شده
جمله آدم ها همه فهمیده اند
جنگ و فقر و ظلم ، بی ماوا شده
کوشش و سعی همه در یک جهت
صدق و ، همکاری ،صفا ، بر پا شده
هر کسی خواهد نمیرد زنده است
زانکه ،عشقِ زندگی ، سودا شده
" مقتدا " امیدواری پیشه کن
گل به رویِ شاخه ها ، پیدا شده
بسیار زیبا و جالب بود