جمعه ۲ آذر
تفریق از تفاوت شعری از نوید شیروانی
از دفتر بهار نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۳۶ شماره ثبت ۷۱۷۶۴
بازدید : ۳۶۳ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب نوید شیروانی
|
در این دقایق اساطیری
چه فرق می کند
صبح زود یا دیر دیر
دور تر از غروب
فقط آتشدان بالکن
مچاله های سر به زیرت را
به آغوش گرم می خواند
و تنها باد است
که نکته های سوخته را
باز به آواز می راند
اما مرگ ماه هاست
عاشقانه تر با آن تیغ تیز
به ریش خود بازار
میخندد از بس
از پس تو بر نیامده
حتا با تمام بردگانش از زمین
به زمان
در به در
و پنجره به پنجره
دست خط تو پیچیده در
پیراهن لطیف باد را بو میکشد
همه از دم که نیستند
چشم به راه افتادنت از دم
و تو اما دل سپرده
به انعکاس اشک ماهیان
جا مانده از خیال دریا
چشم در چشم شعله ور آینه
هق هق میکنی
حالا اگر به پیش بازی دریا
تا ساحل اتاق
بیایی پا پس میکشی
و به احترام گل روی ماه
با لبخندی بدرقه اش .
|
نقدها و نظرات
|
سپاسگزارم . زنده باشید | |
|
ممنونم جناب براهویی . نظر لطف شماست . زنده باشید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.