يکشنبه ۴ آذر
کودکان جنگ شعری از خداداد آدينه (آدينه)
از دفتر آدینه نوع شعر قصیده
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ۲۲:۴۹ شماره ثبت ۷۱۵۱۰
بازدید : ۵۳۲ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر خداداد آدينه (آدينه)
آخرین اشعار ناب خداداد آدينه (آدينه)
|
گناه کودکان در چیست
حمایت از کجا و کیست
چرا قربانی جنگند ؟
ولی هرگز نمی جنگند
کمی اندیشه کن حاصل
توای غارتگر قاتل
مگرعمر تو در دنیا
بماند تا ابد، بر جا
که می سازی بنا آتش
و نسلی را کنی در تش
کنون این کودک معصوم
گناهش چیست ای معدوم؟
که با افکر بی ریشه
شوند کشته ، جفا پیشه
نگاهی کن به فرزندت
عقب بنگر به هم نسلت
ستم کردند جفا دیدند
وفا کردند صفا دیدند
بیائید مهربان باشیم
به هر نسل پاسبان باشیم
بدانیم جنگ محکوم است
بشرازجنگ محروم است
شاعر : خداداد آدینه
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.