زندگی جزخدمت واحساس وعشقِ پاک نیست
بـا طلوعـش در جهان ، راه و روالـی لازم است
حال مـا دارد فـراز و، گــاهـگـاهـی یـک نشـیب
موقـع ابــراز سخـتی، شـرح حـالـی لازم است
در کـلاس زنـدگی، یـکسان نـبـاشـد ذهـن ها
پـای حـل مسـئـله، طـرح سـؤالی لازم است
خواب و رؤیـا بـا بـشر، در زنـدگی هـمـراه بود
در کــنـار واقـعی، گــاهـی خـیـالی لازم است
هـرچه بـر عامی بـخـوانی دانـشی از فـلسفه
بـابـت تـفـهـیم او، شرح و مـثـالـی لازم است
آب جاری می شود روی زمیـن از لطف حق
شـرط نـوش ولـذتـش، دائم زلالی لازم اسـت
راه خـاطر خـواهـی ات، خـالی نـبـاشـد ازخـطـر
در مسیر عـشـق تو ، یـک احتمالی لازم است
زنـدگی روی مـدار عـاشـقـی چـرخـیـده است
در مـدار عاشقی ، گـاهـی وصالی لازم است
مجلـس عـقـدت نشـستی، تازه این آغاز توست
قـسمـتی از کـار تـو، شایـد جـمـالی لازم است
عرضه کردی شغل ومال وجلوه وعشقت ولی
بابت تکمـیـل عـشقـت ، یک کـمـالی لازم است