دوشنبه ۲۸ آبان
فــراتــر از مـــرزهــای جــدّی و شـــوخــی شعری از علی رفیــــعی وردنجانی
از دفتر اجتماعی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ۲۳:۳۱ شماره ثبت ۶۶۱۳۷
بازدید : ۸۶۲ | نظرات : ۱
|
دفاتر شعر علی رفیــــعی وردنجانی
آخرین اشعار ناب علی رفیــــعی وردنجانی
|
﷽
" فراتر از مرزهای جدی و شوخی "
به حرفهای دلت صادقانه گوش بگیر
همیشه بار خودت را خودت به دوش بگیر
اگر جهان شده مردابی از نژاد سکون
تو رود باش، تو چشمه، تو جنب و جوش بگیر
دوباره دست خودت را به دست باد بده
دوباره حالت یک موج پرخروش بگیر
میان مردم این شهر نیست پیغامی؛
پیام، از نفس قدسی سروش بگیر
در آستانهی دل جز خدا ندارد راه؛
به حرفهای دلت صادقانه گوش بگیر
... و امّا همین سرودهام با نگاه طنز :
به حرفهای زنت صادقانه گوش بگیر
همیشه با دو سه تا قطره آب، دوش بگیر
اگر کنار مسیر، آب جوش و یخ دیدی
پیاده شو برو یخ، تخمه، آب جوش، بگیر
برو "خروس" بگیر آن زمان که معتادی
خمار بود و میگفت یک "خروش" بگیر
به جای اینهمه اس ام اسِ تلگرامی
برای گوشی خود یک اَپِ سروش بگیر
اگر برای تو ظاهر مهمتر از حجب است
بگرد، مانکنکی ناز و شیک پوش بگیر
اگر که وسع تو قدر خرید اسب نبود
برای اسب سواری، خَرِ چموش بگیر
بجای اینکه دمت را تکان دهی شب و روز
به روی پای خودت باش گربه! موش بگیر
خلاصه محور ما مردها همیشه زن است
به حرفهای زنت صادقانه گوش بگیر
.....
با احترام ؛ علی رفیعی _امید
تیرماه ۱۳۹۷
|