دوشنبه ۵ آذر
آسمان تعطیل است شعری از مهران ساغری
از دفتر ارادت نامه نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰ شماره ثبت ۶۴۸۰۹
بازدید : ۵۲۸ | نظرات : ۳۵
|
آخرین اشعار ناب مهران ساغری
|
" آسمان تعطیل است "
" بادها بیکارند "
ابرها هم انگار ...
از زمین بیزارند
چشمه ها لج کردند
رودها خشکیدند
این میان ماهی ها ...
چه ستم ها دیدند
نخل ها بی بارند ..
سرو ها بیمارند
بید ها با قحطی ...
سخت در پیکارند
برگها بی تردید ...
از عطش لبریزند
که چنین بی پروا ...
بر زمین می ریزند
رازقی ترسیده ست
نسترن آشوب ست
یاسمن از غصّه ...
گونه اش مرطوب ست
قاصدک تب دارد
شاپرک می لرزد
قطره آبی اینجا ...
یک جهان می ارزد
تنِ جنگل لخت ست ...
دشت ها عریانند
خار و خس هم دیگر ...
تشنه ی بارانند
شهر آشفته و دِه ...
خسته از دستِ خزان
شُرّ و شُر در دلِ خاک
خونِ دلهاست روان
شرقیان غرقِ دعا
غربیان چلّه نشین
شور و حالی ست بپا ...
در شبِ سردِ زمین
همگی در تب و تاب
همه در سوز و گداز
همه با حالِ نزار ...
سخت مشغولِ نماز
سوزِ این آه و فغان ...
تا دلِ عرش رسید
قلبِ جبریل شکست ...
اشکِ دلدار چکید
خورد بر پهنه ی خاک
ناگهان طوفان شد
ماه قدری چرخید ...
نیمه ی شعبان شد
آسمان کُرنش کرد
مهربان گشت نسیم
ابرها باریدند ...
مثلِ ایّام قدیم
سینه ی خاک شکافت
قلبِ افلاک تپید
زاده شد در دلِ دشت ...
نرگسی زرد و سپید
نرگسِ قصّه ی ما ...
نوگلی مصطفوی ست
یک بهارِ ابدیست
یک نگارِ علوی ست
نورِ چشمانِ خداست
تا ثریّاست رفیع
مثلِ یک کوه صبور
مثلِ یک بحر وسیع
عالم از روزِ ازل ...
تشنه ی دولتِ اوست
گردشِ چرخِ فلک ...
همه از برکتِ اوست
آدم و حور و مَلک
همگی در طلبش
همه ذرّاتِ جهان ...
قمرِ خالِ لبش
عطرِ این نرگسِ مست
شور و سر مستی ماست
انتظارِ فرجش ...
همه ی هستی ماست
مهران ساغری
.................. یا فارس الحجاز (عج) ادرکنی .....................
|
نقدها و نظرات
|
سلام و ادب خدمت استاد بزرگوار خانوم عجم ارجمند به مهر خواندید ممنون از محبت شما | |
|
سلام وادب برادر و استاد عزیزم جناب رفیعی گرامی کما فی السابق درس پس میدم محضرتون لطفتون مستدام | |
|
عرض ادب خانوم نامداری ارجمند محبت دارید ممنون از ذره پروی تون | |
|
عرض ادب تشکر از لطفت شما | |
|
درودهاااااا استاد نوری ارجمند ممنون از لطفتون استاد ارجمندم شاگردی میکنم محضرتون | |
|
عرض ادب واحترام تشکر از لطف شما شاگردی میکنم محضر شماو اساتید گرامی | |
|
درود هاااا استاد مزینانی گرامی ممنون از محبت شما | |
|
سلام وادب خواهر بزرگوار خانوم بهارلویی ارجمند ممنون از محبت بیدریغ تان
| |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود
دستمریزاد
در وصف انتظار
یا مهدی ادرکنی