بـــغـــضـــ یـــڪـــ شـــاعـــر:
از چڪان چڪان باران
بہ سقف خانہ ام نا امیدم
احساس چترے را دارم
ڪہ دلتنگ باران است
در زیر بارانے ڪہ نمے بارد
در پیادہ رویے ڪہ تو نیستے
و دستے ڪہ در دستت جایے نداشت
و دلے ڪہ دلتنگے را عادت ڪردہ است
ڪنج یڪ ڪافہ دنج
آن هم بشرط بودن با تو
انگار تو ڪہ باشے تمام ڪافہ هاے شهر دنج ترند
آہ رویا پردازیهایمان
پس ڪجاست اسب افسار گریختہ؟
ڪجاست دلتنگے پس از دیدار
بگو ڪہ
نیمہ گمشدہ ے زندگے من
در ڪجاے خاڪے این جهان درهم و بر هم
و در گوشہ دنج ڪدام ڪافہ
نیمہ ے دیگر فنجانم را مے نوشد
زوزہ باد طغیانگیرے
رخنہ ڪردہ در تنم
و فاصلہ ے دو نگاہ ڪہ مے تواند
پیش نیاز
هیاهوے سرد زمستانے باشد
ڪہ سرسختانہ آزارم مے دهد
بہ زمستان بگو
پروندہ پائیز بستہ شدہ است
و درون این پائیز لعنتے
حڪم تایید شدہ ام
تنهایے و تنهایے است
زمستان آمد با چمدانش
آمدہ بود تا روے نامردے را سفید ڪند
اما از ڪسے ڪہ خون
درون رگش منجمد شدہ است
خبر دارد ؟؟؟
از من خبر دارد؟؟
من انتهاے پائیز
وابتداے زمستانم
من خود زمستانم
اندیشہ زمستانم
آمدہ ام تا حس پوشالے سوز و سرما
را بہ تن ڪوچہ و خیابان تزریق ڪنم
و آمدہ ام تا بمانم
#جوادبخشے_زادہ
ڪہ دلتنگ باران است
در زیر بارانے ڪہ نمے بارد
در پیادہ رویے ڪہ تو نیستے
و دستے ڪہ در دستت جایے نداشت
و دلے ڪہ دلتنگے را عادت ڪردہ است
درود برشما
چه زیبااا