شنبه ۳ آذر
تخت خیال شعری از علی اسماعیلی
از دفتر دل عالم نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ ۰۶:۴۶ شماره ثبت ۶۴۰۷۷
بازدید : ۵۴۸ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب علی اسماعیلی
|
خسته و درمانده در این روزهای سرد سال
شمس تب ریزم تویی در عصر یخبندان حال
در شب تار پر از دردم، تو هستی قرص ماه
اندک اندک حال من بهتر شود با این هلال
می رسم تا اوج رویا، خاطرم آسوده است
با تو باشم شک ندارم، تخت میگردد خیال
با توام ، ای اعتبار بودنم ، از بودنت -
معجزه رخ میدهد ممکن شود امر محال
علی اسماعیلی، علی آباد، عاشورای۹۶
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام خیلی ممنونم بخاطر نگاه و نظرتون من چیزی از شعر و ادبیات نمیدونم و نمیدونم غزل حداقلش چند بیته ولی این غزل معروف مولانا ۳بیت داره ضمنا محسن چاووشی اونو خونده
شیرمردا تو چه ترسی ز سگ لاغرشان برکش آن تیغ چو پولاد و بزن بر سرشان
چون ملک ساخته خود را به پروبال دروغ همه دیوند که ابلیس بود مهترشان
همه قلبند و سیه چون بزنی بر سر سنگ هین چرا غره شدستی تو به سیم و زرشان
و تار در مصراع سوم کسره داره یعنی: در شبِ تارِ پر از دردم تو هستی قرص ماه | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سال نو مبارک
بسیار زیبا بود