يکشنبه ۲۷ آبان
سرنوشت شعری از فردوس اعظم
از دفتر دفتر ابرهای آبی نوع شعر
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ ۱۱:۴۰ شماره ثبت ۶۲۱۶
بازدید : ۹۴۰ | نظرات : ۱۹
|
آخرین اشعار ناب فردوس اعظم
|
دیدی چگونه چشم ترا خاک کردهاند
نام خوشت ز صحفه خود پاک کردهاند
چون دیدهاند که بیکسی و بی فریدونی
از تو، ترا ربوده و ضحاک کردهاند
چشم تو سالهاست،که عشقی ندیده است
چون عشق را به دیده تو شاک کردهاند
تاریخ خود گواه که در طول قرن ها
ای بس که دیدهها همی نمناک کردهاند
ما را درون مکتب خالی ز معرفت
معتاد چرس و باده و تریاک کردهاند
ما را ز شهر پاک محبّت به دوره ها
بنهاده و نگر ،که چه غمناک کردهاند
پیراهنی که در تن ما بوده قرن ها
این گرگهای وحشی ببین چاک کردهاند
ما تشنه بوده ایم ولیکن به جای آب
در کاسههای ما “بیر”-و کنیاک کردهاند
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.