جمعه ۲ آذر
زندگی شعری از حمیدرضا چارکچیان
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۶ ۰۳:۴۴ شماره ثبت ۵۸۶۷۳
بازدید : ۴۴۸ | نظرات : ۶
|
دفاتر شعر حمیدرضا چارکچیان
آخرین اشعار ناب حمیدرضا چارکچیان
|
.
زندگی هِن هِنِ افتادۀ اسب کهر است
زندگی پلک گشودن به صدای سحر است
.
زندگی لِخ لِخِ سرگشتۀ شب بيدار است
زندگی هُرم و تَفِ داغِ تن بيمار است
.
زندگی پای کشيدن به ميان راه است
زندگی گوش سپردن به زبان چاه است
.
زندگی حالِ خوش شب پرۀ مدهوش است
زندگی خُرخُر آرام تن بيهوش است
.
زندگی بوي خوش هر پرۀ ريحون است
زندگی تلخی پنهان شده در طعم گس زيتون است
.
زندگی سوز لب از داغیِ هر جام مِی است
زندگی دير شدن زود شدن کو و کِی است
.
زندگی نُچ نُچِ لجبازیِ هر بچگی است
زندگی چشم فرو بستن و هم خيرِگی است
.
زندگی يک نظر از خود به رخ مهتاب است
زندگی نوش به نوشيدنِ چاه از آب است
.
زندگی سفرۀ خالی و پر از خوردنی رنگين است
زندگی تلخی بيجای تهِ هر مزۀ شيرين است
.
زندگی سردی و آسودگی بعدِ تب است
زندگی زود فراموشیِ رويای شب است
.
زندگی زير و بم و گردش چرخِ فلک است
زندگی تنگ هم آغوشیِ ديو و ملک است
.
زندگی حال و هواي تنِ مرد و عرق است
زندگی غسل به مِی کردنِ قبل از شفق است
.
زندگی لايۀ شيرين بجا ماندۀ بوسه به لب است
زندگی همهمۀ شهر فروخفته به دامان شب است
.
زندگی خارِ فرورفته به قلب هوس است
زندگی پایفشاری پسِ فرمانِ بس است
.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مثنوی زیبایی است
جسارتا موزون بنظر نمی رسد