کاش میشد جُرعه ای اندک چشید
از زلال چشمه عشق و امید
روزنی از دل به بالا باز کرد
تا حریم کبریا پرواز کرد
کاش در صحرای خشک سینه ها
می شکفت آهنگِ زیبای دعا
قلبهای خسته مان زَنگار بست
گرد بر آئینه ایمان نشست
هین سرودی تازه باید ساز کرد
فصل گل خیزی دگر آغاز کرد
فصل سَیری سوی عرشِ کبریا
ره نَوَردیدن رسیدن تا خدا
باید اول گَرد از ایمان زُدود
قلبها را طالب یزدان نمود
طالبش گردیم ما دیوانه وار
تا بیابیمش عیان و آشکار
هر که او را یافت پس او را شناخت
پهن دشت معرفت را تند تاخت
حق شناسی دوستی می آورد
دوستی غیرش از دل می بَرد
دوستش چون گشتی عاشق می شوی
عاشق یکرنگ خالق می شوی
اینک این دل از همه دنیا جداست
عاشقی زاری و معشوقت خداست
عاشقی یعنی دو معشوق و دو عشق
این طرف عشق ،آن طرف هم نیز عشق
چون دلت لبریز از عشق خداست
پس تو معشوقی و عاشق کبریاست
گفته باری تعالی این بود
کشته گردد هر که معشوقم شود
کشته چون شد ، دِیه اش بر دوش ماست
خون بهایش! گرمی آغوش ماست
آه ! ای عاشق ترین آلاله ها
ای شهیدان شاهدان کبریا
گرمی آغوش حق مأوایتان
عرش اعلای الهی جایتان
کاش ما هم عاشق حق می شدیم
تا سراپا نور مطلق می شدیم
"مهر ماه 1377"
توضیح:
اشاره به حدیث قدسی "من طلبني وجدني..."
شعرزیبا وبااحساس بامعانی بلند بود
احسنت
قلم خوبی دارید
زیباشروع کردیدارتباط بین بیتهاومصراعها هم خوبه وپایان بندی هم بدنیست
معمولن اشعاراول شاعران رانقد نمی کنیم واین دومین شعرشماست که ارسال کردید وبااجازه تون
برای همفکری بیشترمواردی به نظرم اومد که اگه رعایت شه شعرتون بهترازاین هم میشه
ازجمله اینکه بکاربردن یک کلمه درچند جای شعر اززیبایی کارکم می کنه وتکرارکلمات چندان خوشایند نیست مثلن کلمه ی کبریا
شما درچند جا ازاین کلمه استفاده کردید
ودرچند جاهم به عنوان قافیه بکاربردینش که بهتره کلمه ای جایگزین براش پیدا کنید
ویا کلمه ی عشق وعاشق ومعشوق که خیلی تکرارشده وباید کم شه
درضمن دردوبیت هم قافیه ها شبیه به همند
کاش در صحرای خشک سینه ها
می شکفت آهنگِ زیبای دعا
فصل سَیری سوی عرشِ کبریا
ره نَوَردیدن رسیدن تا خدا
آه ! ای عاشق ترین آلاله ها
ای شهیدان شاهدان کبریا
ببینید درسه بیت بالا قافیه ها شبیه اند وحرف مشترکشان الف می باشد که دریک شعر نسبتا کوتاه نباید اینگونه باشه
و دراین بیت هم:
عاشقی یعنی دو معشوق و دو عشق
این طرف عشق ،آن طرف هم نیز عشق
دربیت بالاهم کلن قافبه وجود نداره فقط عشق ردیف بیته وقافیه نداره دو ونیز باهم هم قافیه نیستند.........
البته ببخشید جسارتم رو خودم هم هنوز درحال اموختنم
همه ی ما ازاینگونه مشکلات دراشعارمان بوده وهست واین ازارزش کارشما نمی کاهد وباکمی پشتکارومطالعه ی بیشتربهتروبهترخواهدشد
مطالعه ی بیشتراشعار دایره ی واژگانتان را وسعت خواهدبخشید وفکرواندیشه رابازتر
وازموضوعات کلیشه ای هم دورخواهدشد شعرتان
موفق وموید باشید همیشه
بازم ببخشید تیک نقدرافقط وفقط فعال می کنم چون نظرات سبز رنگ بهتردردید دوستان هست برای استفاده ی بیشتر شاعران جوان ونو آموز وتشنه ی اموختن وگرنه نقاد نیستم و خودم نیازمند آموزش بیشترم ......