این شعر رو بیهیچ حرفی به "هیچکاک" تقدیم میکنم.
"می خرم!"
کمی دلخوشی و خنده نداری؟ می خرم من!
و یا تسکینِ از این همه خواری!می خرم من!
برای لحظه ای-تنها-جدا از ما کنی غم
بری دل را به دور از گریه زاری، می خرم من!
کمی آسودگی از کار این دنیای نامرد
و راه چاره از بی بندوباری، می خرم من!
علاجی یا رهایی زیر این بار گرانی...
که چون خر، ما به زیر بار و گاری، می خرم من!
بگو درمان چه داری تو از این تبعیض هاکه..
یکی گنج و هزاران هم نداری!می خرم من!
تو از آن تن فروشانِ برای لقمه نانی
کمی حیثیّت و حرمت بیاری! می خرم من!
پناهی از برای کودکانِ کارِ بدبخت
و یا چاره از آن دُختِ فراری می خرم من!
از این آشوب دنیا و از این خرتوخری ها
اگر داری تو از ما سازوکاری، می خرم من!
به "پُشت" افتاده"زین" ها و سرِ جایش بمانده!
تو داری چاره از ناسازگاری! می خرم من!
دلم تیره از این بدروزگار و چرخِ گردون
اگر داری تو یک خوش روزگاری،می خرم من!
از این تیره و تارِ روزگارِ تیره بختان
اگر مهری و نوری تو گذاری، می خرم من!
شنیدی که سیاست بازیِ دنیای امروز
ندارد او پدر، آیا تو داری؟ می خرم من!
برای این دل پر زِ غم و غصّه ی مردم
اگر "طرحی" زِ یک لبخند آری، می خرم من!
حمیدرفیعی راد(کوروش)
"سه بیت را حذف کردم..خیلی تند بود!"
(شعر رو در "مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن مفاعیل" گفتم،هرچه سرچ کردم،ندیدم شعر توی این وزن،نمیدونم درست هست یاخیر؟ امیدوارم دوستان کمک کنند...شاید هم "فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن" باشد که در کل شعر،جای یک هجای کوتاه و بلند عوض شده-تماما- و بدین صورت در آمده است؟؟؟)
برای همه دلی عاشق خواهانم